• Anonym (Edit)

Han sade att han har känslor kvar för sitt ex

Dejtat en man ett tag och liksom haft lite av en gnagande känsla emellanåt. Nyligen kom det fram. Och jag fick rätt. Han har känslor kvar för sitt ex. Men han påstår sig verkligen tycka om mig, och vill verkligen inte sluta ses. Menar att det är hans problem, för honom själv att bearbeta. Han är extremt ärlig, en annan kille hade förmodligen mörkat det så på det sättet uppskattar jag ärligheten. Men det känns lite tungt ändå, att hans känslor redan finns någon annanstans.

• Svar på tråden Han sade att han har känslor kvar för sitt ex
  • Anonym (bådar aldrig gott)
    Anonym (Edit) skrev 2019-10-06 22:30:53 följande:

Dejtat en man ett tag och liksom haft lite av en gnagande känsla emellanåt. Nyligen kom det fram. Och jag fick rätt. Han har känslor kvar för sitt ex. Men han påstår sig verkligen tycka om mig, och vill verkligen inte sluta ses. Menar att det är hans problem, för honom själv att bearbeta. Han är extremt ärlig, en annan kille hade förmodligen mörkat det så på det sättet uppskattar jag ärligheten. Men det känns lite tungt ändå, att hans känslor redan finns någon annanstans.

GÅ!!!!Obestämd
  • Moder1

Om man har bra relationer så har man känslor för dem även när man bryter upp.

Jag var ihop med en kille i 4 år och älskade honom väldigt mycket, vificken bebis men valde att dela på oss av andra skäl.

Det är 20 år sedan och jag har fortfarande känslor kvar för honom, inga "Vill bli ihop med" känslor utan mer " fin person" känslor.

Har varit gift i 12 år och älskade den mannen med. Det tycker jag är fint att man kan ha känslor kvar för tidigare relationer, det betyder inte automatiskt att man vill gå tillbaka, bara att man älskat på riktigt

• smulpaj01

Han är inte klar med exet så om ni fortsätter dejta blir du hans rebound och nästa tjej hans nya kärlek. Är det okej för dig så fortsätt träffa honom, om inte gå vidare.

• TriC

Så länge han fortfarande har romantiska känslor för sitt ex så är han definitivt inte redo att dejta andra. Mao så borde du avbryta detta.

• Anonym (Hanna)

Knepig sits men bra att han är ärlig. Hur länge sen är det dem gjorde slut?

Jag va i liknande sits i somras fast det va jag som hade känslor kvar för exet. Exet och jag hade gjort slut i november (hans val) jag träffade en ny i mars. Han fick mig att tänka mindre och mindre på exet. Men sen kom sommaren och massa minnen om vad jag och exet hade gjort sommaren innan kom som en våg över mig. Det va tufft men jag visste att detta är något jag bara måste bearbeta mig igenom. Jag tyckte om min nya och visste att jag inte ville ha exet tillbaka (inte för att det va aktuellt). Men jag hoppades på att stöta på honom flera gånger, tänkte på honom flera gånger i veckan som vad han gör nu, bor han kvar, är han ihop med hon han träffade efter mig osv.

En dag hörde mitt ex av sig. Jag fick då svar på de funderingar jag haft och det kändes som ett riktigt avslut och att jag nu kunde sluta undra. Jag insåg med att jag verkligen ville satsa på min nya kille.

Svårt att ge dig råd då jag inte vet själv vad jag skulle gjort i din sits. Allt han säger kan mycket väl vara sant att han behöver bearbeta exet och vill fortsätta träffa dig. Men att du har känt av på honom att något gnager så blir jag lite tveksam men det positiva är att han har varit ärlig. Det tycker jag är ett mycket gott tecken. Men vetskapen att han tänker på sitt ex kan vara tufft för dig.

Hur känner du för honom?

• Anonym (E)
    Anonym (Edit) skrev 2019-10-06 22:30:53 följande:

Gör slut och säg att du eventuellt är redo att försöka igen när han har kommit över sitt ex. 

Det är ingen mening att försöka ha en relation med någon som är kär i någon annan. Han kommer kunna gå in i er relation på riktigt först när han bearbetat tidigare relationer.
  • Zarch

Det värsta du kan göra nu är att stanna kvar med honom och ge honom tiiiiiiiiid till att komma över henne. Oavsett hur ont det än gör så ska du gå och det idag, gör det med buller och bång och visa honom att du minsann inte är något sabla tröstpris.

Stannar du kvar så kommer han bara att sitta och gråtrunka över henne ännu mer och du blir enbart ett irritationsmoment.

• Anonym (Eva)

Jag har en väninna som haft känslor för en annan man genom hela sitt äktenskap med sin man. De har varit gifta i 25 år. Hon har dock aldrig gjort nåt. De har familj på varsitt håll. Ville bara säga det! 

• Anonym (A)
    Zarch skrev 2019-10-07 15:30:24 följande:
    Det värsta du kan göra nu är att stanna kvar med honom och ge honom tiiiiiiiiid till att komma över henne. Oavsett hur ont det än gör så ska du gå och det idag, gör det med buller och bång och visa honom att du minsann inte är något sabla tröstpris.

Stannar du kvar så kommer han bara att sitta och gråtrunka över henne ännu mer och du blir enbart ett irritationsmoment.
    +1
Svar på tråden Han sade att han har känslor kvar för sitt ex