Solskenshistorier - ni som överlevt missbruk i relationen!!!! Snälla berätta hur ni gjorde och hur det är nu!
Nja....
Både jag o min fd var missbrukare. När vårdcentralen slutade skriva ut tabletter till honom så slutade faktiskt han. Jag försökte och försökte och försökte och försökte och försökte och..... klarade inte det. Fick hjälp av vårdcentralen som delade mina piller i en doser för en halv vecka åt gången. Tog alla tabletter på samma gång och led till nästa gång. Jag var konstant abstinent.
Snodde min dotters hostmedicin och spädde ut med vatten!! Snodde kasserade läkemedel på mitt jobb. Köpte piller på nätet för dyra pengar och riskerade hela tiden att åka fast.
Jag ville sluta men inte tillräckligt. Det är ju trots allt så att man måste ha en vilja av järn! Abstinensen och suget är som en demon tar över både kropp och sinne. Man kan inte styra det.
Mitt missbruk slutade för att jag tog en farlig överdos och blev tvångsomhändertagen.
Kort därefter separerade jag och sambon. Jag pajade hela familjen med mitt missbruk. Har ingen kontakt med min dotter tex.
Jag ångrar varenda dag att jag fastnade i ett missbruk. Min kropp motsvarar en 80-90-årings. Totalt förstörd inuti.
Är det du som har en man som tar tramadol ts?
Det är för tidugt att höra solskenshistorier. Du får räkna minst ett år till innan du kan se hans riktiga person igen. I nuläget är han antingen abstinent eller påverkad. Aldrig något mellanting. Det går inte med syntetiskt morfin som tramadol är.