Inlägg från: Anonym (Solstickepojken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Solstickepojken)

Solskenshistorier - ni som överlevt missbruk i relationen!!!! Snälla berätta hur ni gjorde och hur det är nu!

Jag har en solskenshistoria, än så länge iaf. En dag i taget.

Jag hamnade rätt djupt i pillerburken, både opiater och benzo. -17 erkände jag allt och sökte hjälp. Blev avgiftad och fick hjälp av öppenvården men trillade tillbaka efter en operation -19. Gick igenom en kort period med missbruk igen, men den här gången kunde jag välja själv när och hur jag skulle sluta, för mig var det det som avgjorde. Hittade tillbaka till öppenvården och fick stödsamtal av samma drogterapeut som första gången. Nu är jag säker på att jag inte vill tillbaka, det var jag aldrig första perioden. Är dock ödmjuk inför det faktum att jag har en extrem sårbarhet som jag hanterar som en fragil fågelunge och vårdar varje dag.

Jag och min fru har hittat tillbaka till varandra. På alla plan. Våra barn mår nu bra.

Det jag insett är att man måste få välja och vilja själv. Att slut för någon annans skull funkar aldrig. Det och att ta emot den hjälp som erbjuds har räddat mig iaf.

Ska också säga att jag medvetet har byggt upp nya vanor, positiva som hindrar mig från de dåliga valen. Kosthållning, träning och tid för återhämtning som jag aldrig hade tid för när jag missbrukade. Mina nya, positiva, beroenden.

Svar på tråden Solskenshistorier - ni som överlevt missbruk i relationen!!!! Snälla berätta hur ni gjorde och hur det är nu!