Myrizz skrev 2019-12-05 08:56:37 följande:
Ja... det finns mkt att oroa sig för. Jag vet faktiskt inte om det helt släppte för mig förrän senaste var född Men då hade jag haft två MA på raken som för mig var chockerande och en del blödningar å annat under grav.Jag hoppas verkligen känslan kan bli annorlunda denna gången. Behövs inte mkt för att oron ska dra igång.
Illamåendet har släppt! Helt sjukt - från en dag till en annan! Var så inställd på MA igen. Vi tackade ja till kub och var på det häromdan. Fick låg risk & såg bra ut! Det känns fortsatt overklighet tycker jag! Har inte berättat för nån utom familjen än heller, vet inte när det blir.
Hur gör ni andra? Här tror jag inte nån i närmsta familjen alls tänkt tanken på att det kan bli en fyra.
Ja då förstår jag verkligen att du oroat /oroar dig! Är precis likadan, minsta lilla så är man i oron igen. Sambon stöttar och orkar med mina nojjor och det är jag tacksam för!
Stort grattis till kub resultatet! Jätte kul! Njut av känslan att klarat en milstolpe!
Ja illamåendet ska väl sluta ungefär i den vecka du är i nu, spökveckor på g. Men det är udda hur det kan bli över en natt. Jag mådde aldrig illa så hade inte den abrupta känslan. Alla symptom minskade gradvis snarare.
Vi berättade när kub och nipt (betalade själva) resultaten kom. Då var jag i vecka 14. Min familj visste sen vecka 7 för jag råkade skicka ett meddelande till familjechatten i ett stressat ögonblick. Inte haft jätte bra erfarenhet av min dåvarande gyn så det blev lite panik på alla håll.
Berättade för jobbet för fick mage ganska tidigt, tarmarna... Men är fortfarande lite restriktiv och visar inte direkt upp den eftersom jag inte riktigt vågar lita på att det går bra. Skit jobbigt att berätta om det inte gör det helt enkelt.
Mitt råd är väl att berätta när ni är redo och det känns rätt helt enkelt. Det är ju inget krav på att man måste.
Grattis igen!