Inlägg från: Anonym (Samsov) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samsov)

Sömn hos 3,5 månaders bebis - HJÄLP

Min var likadan, sen fick hon sova tätt intill mig och då sov hon bra. Jag kunde dock inte sova, men blev rätt snart van att samsova och vaknade knappt till när hon ville amma och hon låg ju redan vid bröstet typ.

När hon blev 8 månader och började äta mer vanlig mat slutade hon amma helt själv. Har sedan sovit bra.

Mitt tips är samsovning, även dagtid. Passa på att sova du också på dagen. Allt går över även om man inte tror det när man är mitt uppe i problemet.

3 månaders bebis är ju typ nyfödd dvs van att vara tätt intill mamma

• Anonym (Samsov)

Det kan helt plötsligt ändras utan åtgärd och det kan ta tid att veta att den ändring man gjort har gett resultat

Vill hon inte ta bröstet alls när hon vaknar?

Skönt om reflux-funderingen undersöks så man kan utesluta det

Har tyvärr dåligt med tips men vissa faser/perioder gäller det bara att överleva igenom. Erbjud mat och massa närhet jämt. En bvc sköterska så till mig att man bara kan ge dem möjlighet att sova, resten bestämmer dom själv.

Så lugn o ro, ta det lugnt med intryck under dagen, släpp krav på allt och ha din bebis tätt intill dig så kommer det att lösa sig. Allt ändras hela tiden men du kan bara ge goda förutsättningar för en bra sömn.

Om du provat något nytt, ge det tid innan du bestämmer att det inte gett något

Sov på dagen, hett tips för att överleva. Det är skitjobbigt att ha en dåligt sovande bebis och ännu jobbigare utan hjälp av anhörig

En parantes, min blev mycket gladare dagtid när jag bytte till vattenbaserade d-droppar

• Anonym (Samsov)

Dessutom som någon här skrev så räknas ju alla små sovstunder i famnen, vid amning m.m

Vissa bebisar sover mindre, andra sover jämt. Finns inget facit om något alls inom bebisvärlden tyvärr ha ha

Svar på tråden Sömn hos 3,5 månaders bebis - HJÄLP