• Anonym (Kär)

    Har han känslor för mig?

    Jag behöver er hjälp att reda ut en relation till en man, som jag gått och kärat ner mig i totalt. Vad känner han för mig, tror ni? Har spaltat upp händelseförloppet och några utmärkande drag i vår relation med hopp om att ni kan tyda hans känslor! Tycker verkligen väldigt, väldigt mycket om honom och vill inte skrämma bort honom med att outa mina känslor. Vill inte förstöra det vi har. Men samtidigt inte inbilla mig att vi kan bli något mer, om han bara ser detta som "kul tidsfördriv". Hur skulle ni tolka en karl som han? 

    - Jag och X träffades första gången för ett år sedan. Då var jag gift (öppet förhållande) och vi inleddes en sexuell relation. X berättade att han varit olyckligt kär för två år sedan och att han inte ville få brustet hjärta igen. Vi gjorde därför tydligt att det endast handlade om sex. 

    - Sexet var fantastiskt och vi klickade verkligen. Vi träffades 1-2 ggr/mån, oftast på mitt initiativ. Vi börjar göra mer saker ihop när vi ses; laga mat, äta ute, dricka vin/öl, gå på fester/evenemang ihop osv.

    - Efter ca. 6 månaders umgänge med X inser jag att jag fått starkare känslor än endast sex, vilket leder till att jag begär skilsmässa från min man... Jag berättar inte om mina känslor för någon, då X är inte enda anledningen till skilsmässan utan mer en utlösande faktor. 

    - X backar något i kontakten med mig när han får veta att jag ska skilja mig... Vi hörs mer sällan och ses knappt något under sommaren. När vi gör det frågar han hur jag mår, hur skilsmässan går, om jag inte ångrat mig osv. 

    - Efter en månads uppehåll i vår kontakt ringer jag och vi återupptar kontakten. Han säger att han trodde jag tröttnat på honom eftersom jag inte hört av mig. Vi ses och glöden mellan oss tar ny fart, vi har sådan stark kemi att jag blir helt snurrig! 

    - Jag råkar av en händelse få en bostad på samma gata som han. Vi ses på lunch/fika och går promenader, så vårat umgänge är inte avhängt bara på sex.

    - Han avbokar middagar med vänner, byter barnhelg och liknande för att träffa mig när jag bjuder hem honom. Men tar inte själv initiativ så ofta. 

    - Han är generös och erbjuder sig gärna att betala när vi äter ute, eller t.ex har redan beställt in ett glas vin till mig som väntar på bordet när jag kommer. Han är alltid i tid och mån om att jag ska ha det bra när vi ses. 

    - Jag vet att han tycker jag är mycket attraktiv, men är inte typen som överöser med komplimanger. Men det märks i beröring och blickar, att han tycker jag luktar gott, smakar gott osv. 

    - Han är nyfiken på mig och ställer alltid mycket frågor. Kommer ihåg även de minsta detaljer och kan citera saker jag sagt för ett år sedan. Köpte en inflyttningspresent som var spot-on utifrån vem jag är som person. 

    - Han frågar saker som "Gjorde du xxx för min skull eller hade du gjort så även om inte jag var med?"

    - Han tar inte initiativ till övernattning när vi ses, utan säger att han behöver tid ensam eftersom han har sina barn väldigt mycket övrig tid. Han har samtidigt berättat att tjejen han var olyckligt kär i för två år sedan sov över hos honom ofta och att han föll så hårt för henne eftersom de umgicks så tight. 

    - På fyllan håller han gärna handen och myser som om vi var ett par, offentligt. Andra runt oss säger att det känns som vi två "har en egen bubbla" som vi är i. Nykter är han mer som vän, om än med långa kramar och en puss på halsen om ingen ser. 

    - Vi var på krogen han och jag, när han fick frågan "är det din flickvän?" varpå han undvikande svarade "eh, jag ska gå på toaletten" och försvann. Jag är ju inte hans flickvän men hade man inte svarat "Haha, nej det här är en kompis" om det inte var så? 

    Berätta hur ni tolkar honom. Är jag bara en kul flirt som han gillar att hänga med? Känner han också mer än "sex" eller "kompis" men vill ta det försiktigt med tanke på min stundande skilsmässa? Han har själv separerat för tre år sedan och har berättat att det tagit tid för honom att blir sig själv igen. Kanske vill ha ge mig space? Eller så är han bara inte intresserad på det sättet. Vad tror ni efter att ha läst detta, om ni orkat läst ändå hit? Haha. 

    Vänligen, "Kär".

  • Svar på tråden Har han känslor för mig?
  • MaryM

    Hmm..

    Jag tror tyvärr inte han är så kär i dig. Då hade han hört av sig mer. När en man är kär så är han på är min erfarenhet.

    Jag tycker faktiskt du ska fråga. Fråga vad han känner för dig.


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (Kär)

    Tack för svar! Ja, det är den tanken jag haft också som får mig att tvivla. Varför hör han inte av sig mer?

    Kan det spela in att jag varit gift och att han varit mer passiv därför? Över lag är han ingen typisk "karla karl" som tar för sig, utan mera mjuk, försiktig och analyserande.  Desto svårare att veta vad han känner.. 

  • Anonym (Kär)
    smulpaj01 skrev 2019-10-17 20:16:22 följande:

    Nej tyvärr tolkar jag inte hans beteende som att han har starkare känslor än kk/vän.


    Tack för svar! Varför tror du det? Berätta gärna. 
  • Drottningen1970

    Han kanske har känslor, är attraherad tycket du är trevlig och njuter av ditt intresse. Men inte tillräckligt för att inleda en seriös relation.

  • Anonym (Kär)

    Kom på en sak han sa sist vi sågs! Vi gick en promenad på stan och kom till en plats där han kysste mig första gången (1 år sedan). Just den gången blev jag väldigt chockad och var inte alls beredd så han upplevde det som att jag dissat honom.. 

    Nu när vi gick där sa han "På den här platsen kysste jag dig förut. Har du glömt det? Först verkade du intresserad, sen var du tydligen inte det, men sen var du det ändå..?". Jag förklarade som det var; att jag blivit chockad och inte riktigt visste hur jag skulle bete mig just då. 

    Det är andra gången han tar upp den situationen, och undrar vad jag egentligen kände. Vad spelar sånt för roll om man bara är vänner? 

  • LoveRain

    Jag tror att han är intresserad av dig men han är rädd att bli sårad igen så som han blev av den förra kvinnan. Tror att du får vara tydlig med ditt intresse och vara rak med vad du vill. Först då kommer han våga säga som det är.

  • Anonym (A)
    smulpaj01 skrev 2019-10-17 20:16:22 följande:
    Nej tyvärr tolkar jag inte hans beteende som att han har starkare känslor än kk/vän.
    Det gör jag med
  • Anonym (Kär)
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-10-17 21:05:04 följande:

    Inget allvarligt på gång, sorry! Annars hade han diskuterat barn, giftemål etc.


    Haha, är man frånskild med barn varannan vecka är man mer aktsam än så. Gå på den "niten" förhastat gör man inte på två gånger ;)
  • Tecum

    Jag tolkar det som att han tycker mycket om dig, mer än en kk. Men han ser dig inte som sambo/hustrumaterial av någon anledning. Kanske vill han inte binda sig igen, kanske tänker han på att du levat i ett öppet förhållande och är rädd att du inte kan var trogen, kanske är han rädd att bli sårad igen. Du kan inte göra mycket mer än att antingen fortsätta som nu eller bryta. Han har bollen.

  • Anonym (Kär)
    Tecum skrev 2019-10-17 21:22:55 följande:

    Jag tolkar det som att han tycker mycket om dig, mer än en kk. Men han ser dig inte som sambo/hustrumaterial av någon anledning. Kanske vill han inte binda sig igen, kanske tänker han på att du levat i ett öppet förhållande och är rädd att du inte kan var trogen, kanske är han rädd att bli sårad igen. Du kan inte göra mycket mer än att antingen fortsätta som nu eller bryta. Han har bollen.


    Tack för ditt svar. Du skriver att han har bollen, varför är det så? Han vet ju inte vad känner eller inte känner, såvida jag inte berättar det för honom vill säga... 
  • Tecum
    Anonym (Kär) skrev 2019-10-17 21:25:23 följande:
    Tack för ditt svar. Du skriver att han har bollen, varför är det så? Han vet ju inte vad känner eller inte känner, såvida jag inte berättar det för honom vill säga... 
    Du menar vad du känner? Ja om du vill ställa saken på sin spets ska du berätta det för honom. Så hade jag gjort då jag avskyr att gå som katten kring het gröt. Men dels är risken att du får det svar han tror du vill höra, inte hur han känner, dels att du kan skrämma honom om han nu inte vill utveckla er relation.
    Men du skrev att han är mjuk, försiktig och analyserande. Troligen vet han då redan vad du känner
  • Anonym (Ellie)

    Jag tycker inte man kan veta riktigt utifrån det du skriver. Kan vara så som flera har skrivit att han är attraherad och intresserad men inte intresserad av något mer.

    Eller så vet han inte riktigt vad han vill och fattar inte vad du vill heller.

    Han verkar dock inte kär. Hade han varit riktigt kär så hade han tagit mer initiativ till att ses och han hade inte valt att sova själv pga barnfri utan han hade valt att sova med dig pga barnfri.

Svar på tråden Har han känslor för mig?