• Anonym (.)

    Hur snabbt är för snabbt för att fråga om kontaktuppgifter?

    Hej!

    Hur snabbt är för snabbt för att fråga om personens kontaktuppgifter?

    Det är en kvinna som jag råkar se lite här och där på stan. Men till slut kom jag i kontakt med henne och skakade hand. Det vart ett trevlig bemötande. Jag ville verkligen fråga om hennes nummer så hon och jag kunde träffas för att fika och snacka. Men en annan del i mig sa att jag förmodligen kommer råka träffa henne på stan igen och då kan jag personligen fråga henne om hon vill ta en fika och därefter byter man nummer.

    Annars skulle det anses vara för påfluget och jobbig. Så jag backande undan.

    Nu ångrar jag mig lite halvt, men samtidigt undrar jag om jag inte gjorde rätt.

    De gångerna jag har råkat se henne så har vi inte alls haft kontakt eller skakat hand. Så det var första gången jag skakade hand med henne och mötet var trevligt. Det varande i långa minuter men jag visste bara inte om det var för snabbt att fråga om nummer/kontaktuppgifter.

    Hur hade ni själva känt om någon frågade hastigt om er nummer?

    Mötet gick så bra, så jag undrar om det inte var korkad att låta bli egentligen ändå..Jag ville bara chansa och lugna mig och tänka att jag kommer säkert träffa henne igen eftersom jag råkar ändå se henne då och då..

    Jag ville inte skrämma iväg henne helt enkelt.

  • Svar på tråden Hur snabbt är för snabbt för att fråga om kontaktuppgifter?
  • smulpaj01

    Förstår inte riktigt. I vilket sammanhang träffades ni? Via jobbet eller sprang ni bara på varandra på stan? Gemensamma vänner? Du får nog förklara lite mer?

  • Anonym (.)
    smulpaj01 skrev 2019-10-19 19:13:04 följande:

    Förstår inte riktigt. I vilket sammanhang träffades ni? Via jobbet eller sprang ni bara på varandra på stan? Gemensamma vänner? Du får nog förklara lite mer?


    Jag råkat se henne på stan då och då. Vi har inte hälsat eller någonting, jag har bara råkat se henne.

    Så inga gemensamma vänner, jobb eller någonting. Jag tog helt enkelt tag i min krage och hälsade på henne senast jag träffade henne på stan. Hon höll med om att vi sågs hela tiden. Hon verkade själv rätt glad att jag skakade slutligen hand med henne. Så all nervositet släppte.

    Jag ville inte förstöra någonting genom att skrämma iväg henne så jag frågade inte om hennes nummer när vi sa hej då. Jag tog det för givet att jag skulle råka träffa henne igen. Det blir bäst så, tänkte jag. Att fråga om kontaktuppgifter nästa gång jag träffar henne och inte på en gång.
Svar på tråden Hur snabbt är för snabbt för att fråga om kontaktuppgifter?