• rumpeflin

Fyra barn!

Hej! Jag har precis plussat med ett fjärde barn. Tanken har hela tiden varit många barn, så minst 4 i min tanke, men jag var inte riktigt inställd på att detta skulle ske nu. Jag vet ju hur barn blir till så givetvis visste jag att jag kunde vara gravid därav att jag gjorde ett test som chockartat nog visade gravid 2?3 veckor! Så i juni ska vi bli fyrabarnsföräldrar. Nu undrar jag om det finns några fler här som kanske redan har 4 som vill komma med erfarenheter, hur kommer livet att förändras nu? Eller någon som också väntar sitt fjärde och vill bolla tankar och funderingar.

• Svar på tråden Fyra barn!
  • solhatten
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-26 00:30:57 följande:

Solhatten, var bor du?

Jag bor utanför uppsala du då?
  • solhatten
    Anonym (42 år och plussat) skrev 2019-12-26 00:30:57 följande:

Solhatten, var bor du?

Jag bor utanför uppsala du då?
  • Anonym (Theådåra)

Jag ska flytta utanför upsalla

• Anonym (42 år och plussat)

Solhatten, allt står bara flera ggr, ska vi skriva någon annanstans?

Jag bor i Sollentuna

• Anonym (4an)

Jag har i dagarna haft mkt existentiella tankar. Tankar som rör att jag kommer finnas 6-10 år mindre för mina yngre än för mina äldre barn. Vi vet ju ingenting om framtiden och det är ju visserligen ingen garanti att en kommer finnas med varken som yngre eller äldre. Men mycket tankar som bottnar även i att några i närmsta familjen drabbats av oväntad sjukdom som är påtaglig och livshotande på sikt. Känns som att det enda som betyder nåt är att få behålla hälsan.

Är ni andra inne i liknande tankar emellanåt? Ser ju att det är fler, liksom jag, som kommer ha brett åldersspann mellan barnen...

Våra kommer vara 3,7,10 när 4an kommer. Vägen till våra barn har inte varit spikrak och okomplicerad, förutom 2an så visst hade det kanske sett annorlunda ut om vi kunnat välja själva. Men kanske inte så jättemkt annorlunda ändå i slutändan. Kanske bara hade varit några år yngre i det stora hela.

• Anonym (Nr 8)
    Anonym (4an) skrev 2019-12-27 10:43:32 följande:

Jag har i dagarna haft mkt existentiella tankar. Tankar som rör att jag kommer finnas 6-10 år mindre för mina yngre än för mina äldre barn. Vi vet ju ingenting om framtiden och det är ju visserligen ingen garanti att en kommer finnas med varken som yngre eller äldre. Men mycket tankar som bottnar även i att några i närmsta familjen drabbats av oväntad sjukdom som är påtaglig och livshotande på sikt. Känns som att det enda som betyder nåt är att få behålla hälsan.

Är ni andra inne i liknande tankar emellanåt? Ser ju att det är fler, liksom jag, som kommer ha brett åldersspann mellan barnen...

Våra kommer vara 3,7,10 när 4an kommer. Vägen till våra barn har inte varit spikrak och okomplicerad, förutom 2an så visst hade det kanske sett annorlunda ut om vi kunnat välja själva. Men kanske inte så jättemkt annorlunda ändå i slutändan. Kanske bara hade varit några år yngre i det stora hela.

Jag tycker inte ens du har brett ålderspann min äldsta är nästan 25 år när nr 8 kommer 10 år är ju inget !
  • krammm

Jag har 4 söner! 12,11,8 och 4 år. Det kul och jobbigt. Men mest underbart. 3 till 4 var våran största skillnad eftersom dom andra 3 kom under 4 år. Sen är det ett hopp till nr 4. Våran nr 1 har adhd så han kräver lite mer än dom andra men samtidigt så ganska lättsam att hantera. Lycka till!

• Anonym (4an)
    Anonym (Nr 8) skrev 2019-12-28 19:05:13 följande:

Jag tycker inte ens du har brett ålderspann min äldsta är nästan 25 år när nr 8 kommer 10 år är ju inget !

Så härligt att höra! Tror jag blir lite färgad också av ?dagens samhälle ? där det verkar vara rätt vanligt att få alla sina barn rätt rätt inom få år. Tycker egentligen ålderskillnaden mellan våra barn är rätt lagom.

10 är ingenting jämfört m 25 ;) Men då lär du ha fått första barnet betydligt tidigare än mig! :)
  • Anonym (4an)
    krammm skrev 2019-12-28 21:17:50 följande:

Jag har 4 söner! 12,11,8 och 4 år. Det kul och jobbigt. Men mest underbart. 3 till 4 var våran största skillnad eftersom dom andra 3 kom under 4 år. Sen är det ett hopp till nr 4. Våran nr 1 har adhd så han kräver lite mer än dom andra men samtidigt så ganska lättsam att hantera. Lycka till!

Här har det flutit på rätt bra från två till tre, men var en större förändring mellan 1-2 och såklart att bli förälder till att börja med.

Så unikt med fyra grabbar! Vi har både och. Blir spännande att se vad 4:an är för en filur.
Svar på tråden Fyra barn!