• rumpeflin

    Fyra barn!

    Hej! Jag har precis plussat med ett fjärde barn. Tanken har hela tiden varit många barn, så minst 4 i min tanke, men jag var inte riktigt inställd på att detta skulle ske nu. Jag vet ju hur barn blir till så givetvis visste jag att jag kunde vara gravid därav att jag gjorde ett test som chockartat nog visade gravid 2?3 veckor! Så i juni ska vi bli fyrabarnsföräldrar. Nu undrar jag om det finns några fler här som kanske redan har 4 som vill komma med erfarenheter, hur kommer livet att förändras nu? Eller någon som också väntar sitt fjärde och vill bolla tankar och funderingar.

  • Svar på tråden Fyra barn!
  • Anonym (4an)
    Anonym (Chockad) skrev 2020-01-13 02:00:06 följande:

    kris i början på december.


    Åh, vilken svår sits!

    På ett eller annat vis kommer det ändå att ordna sig.

    Vilken vecka kan du tänkas vara i?
  • SoSk82

    Firar in vecka 6+0 med första spyan.

    I mina tre tidigare graviditeter har jag mått illa mer eller mindre fram till vecka 20, hoppas verkligen att jag slipper det.

    Första gången brösten är så här ömma, att ta på och av sig BH:n är rena tortyren. Har även mer växtvärk i magen den här gången.

    Hur mår ni andra?

  • Anonym (4an)
    SoSk82 skrev 2020-01-13 08:49:38 följande:

    Hur mår ni andra?


    Jag har börjat må bättre, men är halvvägs om två veckor. Ej illamående längre. Brösten har blivit stora å spända. Vissa dagar tar energin tvärslut. Ibland på em å vissa dagar finns den ens inte alls där. Svår balansgång att hushålla med energin. Går mkt under arbetsdan.. Men tror det fortsatt är en stor anspänning. Inte berättat någon ännu heller.

    Besväras av foglossning. Egentligen ej blivit helt återställd sen 3:an som blir 3 om några månader. Men nu har det blivit bättre. Så sätter eller lägger jag mig ner när på em/kväll har jag ofta svårt komma upp igen. Påfrestande psykiskt då jag ?vanligtvis? gillar att göra saker.
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (4an) skrev 2020-01-13 07:34:36 följande:

    Åh, vilken svår sits!

    På ett eller annat vis kommer det ändå att ordna sig.

    Vilken vecka kan du tänkas vara i?


    Ja, min sits är jättesvår.

    Det tror jag med.

    Jag har ingen aning om vilken vecka jag kan vara i iom att jag har ätit minipiller... :/ Så jag måste ta kontakt med mvc och boka vul så jag kan få reda på hur långt gången jag är. Men med tanke på hur starkt testet var så misstänker jag att jag kanske är i v 6-7. Eller jag vet inte. Supersvårt att gissa :/
  • Anonym (Nr 8)
    Anonym (4an) skrev 2020-01-10 19:59:50 följande:

    Hur har era barns födelsevikt sett ut? Har de varit ungefär lika eller ökat?

    Min andra vägde ca 300g mer än första å tredje 900g mer. Jag undrar om 4:an kommer öka ytterligare..?

    Ja, det ligger nog något i det... Men även de mammor som inte är äldre och egentligen har mer tid på sig får ju tätt. Antar det är många faktorer som spelar in..


    Min 1a vägde 3600 gram 52 cm född BF +20

    Min 2 vägde 2760 g 50 cm född BF +3

    Min 3a vägde 3390 g 49 cm född BF +14

    Min 4a vägde 3120 g 50 cm född BF +1

    Min 5a vägde 3800g 51 cm född BF +6

    Min 6a vägde 3990g född 51 cm BF .+5

    Min 7a vägde 3690 g 49 cm född BF -6

    Återstå att se hur stor 8an blir
  • Anonym (Nr 8)

    Jag blev chockad att nr 5 va så stor för tiden ännu mer chockad med nr 6 hehe ! 3 yngsta med samma Man han vägde strax över 4 kilo själv när han föddes kanske därför stora barn jag vägde 3020gram

  • Anonym (4an)
    Anonym (Nr 8) skrev 2020-01-13 23:29:16 följande:

    Jag blev chockad att nr 5 va så stor för tiden ännu mer chockad med nr 6 hehe ! 3 yngsta med samma Man han vägde strax över 4 kilo själv när han föddes kanske därför stora barn jag vägde 3020gram


    Kan tänka mig det!! Men med facit i hand verkar det som att barnen generellt blivit större för dej med andra mannen..
    Anonym (Chockad) skrev 2020-01-13 09:14:16 följande:

    Ja, min sits är jättesvår.

    ta kontakt med mvc och boka vul så jag kan få reda på hur långt gången jag är. :/


    Hur går det för dej?

    Vi har fått veta att vi väntar en liten pojke, så blir triss i killar förutom storasyster då. Hade hoppats lite på en tjej för att hon också skulle få en syster. Men nu blir det inte så. Lite blandade känslor, men hade det ändå på känn. Har själv inga bröder så kan ju också spela in att det känns ovant med många grabbar i familjen! Men skönt få veta så tidigt ändå så en hinner förbereda sig mentalt!
  • Anonym (Chockad)
    Anonym (4an) skrev 2020-01-20 11:58:37 följande:

    Kan tänka mig det!! Men med facit i hand verkar det som att barnen generellt blivit större för dej med andra mannen..Hur går det för dej?

    Vi har fått veta att vi väntar en liten pojke, så blir triss i killar förutom storasyster då. Hade hoppats lite på en tjej för att hon också skulle få en syster. Men nu blir det inte så. Lite blandade känslor, men hade det ändå på känn. Har själv inga bröder så kan ju också spela in att det känns ovant med många grabbar i familjen! Men skönt få veta så tidigt ändå så en hinner förbereda sig mentalt!


    Jorå, har precis varit hos bm som uppskattade att jag är i v 10 cirka. Lite i chock här. Trodde inte att jag skulle vara så långt gången... Men annars går det rätt bra. Har mått jätteilla den senaste veckan men idag mår jag bra :) Så i slutet av augusti beräknas den lille att komma. Jag är så lycklig på något sätt ändå. Det kommer bli bra det här <3

    Åh vad mysigt att ha fått göra RUL. Jag förstår precis hur du tänker med att det gärna hade fått vara en liten tjej. Det blir som en slags sorg när man får reda på att det inte är det kön som man hoppats på. Även fast att man förhoppningsvis känner någon slags glädje ändå.

    Jag har själv de tankarna med det här barnet, att jag verkligen önskar att det är en liten tjej. Har tre pojkar så skulle vara såååå roligt om det är en tjej denna gång. Men men, så länge bebis är frisk så är jag jätteglad.
  • Anonym (4an)
    Anonym (Chockad) skrev 2020-01-23 13:07:23 följande:

    Jorå, har precis varit hos bm som uppskattade att jag är i v 10 cirka. Lite i chock här.

    Jag förstår precis hur du tänker med att det gärna hade fått vara en liten tjej. Det blir som en slags sorg när man får reda på att det inte är det kön som man hoppats på. Även fast att man förhoppningsvis känner någon slags glädje ändå.

    Men men, så länge bebis är frisk så är jag jätteglad.


    Åh, chock på chock! ?Slipper undan? några veckor iaf..

    Tack för visad förståelse! Har knappt vågar yppa detta alls..

    Det har redan lagt sig nästan helt! Så det är skönt.
Svar på tråden Fyra barn!