• ItsyBitsy

    Gå på samma fest som älskarinnan

    För 2 år sedan fick jag och min numera ex-sambo en inbjudan till en fest. Vi tackade naturligtvis ja flera månader innan festen. Men några dagar innan festen fick jag veta att kvinnan som min fd sambo varit djupt förälskad i och varit otrogen med skulle också komma på festen. Det fick jag veta av ex-sambon. Han tyckte att det här ska bli bra och att hon och jag kunde ses under trevliga former för att lära känna varandra.

    Vad i helvetet! tänkte jag. Aldrig i livet! Det här gjorde mig riktigt förbannad.

    Till saken hör den att mitt x har varit otrogen mot mig, låtit kvinnan som han hade en romans med bo i vårt gemensamma hem medan jag befann mig på annan ort för studier, ljugit, undanhållit information och flera gånger gått bakom min rygg och träffat kvinnan trots att han sagt att de inte har kontakt med varandra.

    Ledsen och arg bad jag honom att avbryta all kontakt med henne men också meddela henne att hon inte ska gå på festen då jag och mitt x var mitt uppe i att reparera vårt förhållande.

    Han vägrade! Hon och jag måste kunna umgås som vuxna och lära känna varandra, enligt honom.

    Jag kan också tillägga att jag stod verkligen på mig. Han blev fruktansvärt arg och vara nära på att gå sönder men jag stod på mig. Vid ett tillfälle, ett par dagar före festen, kom han till mitt jobb och var arg, frustrerad och jag såg hur dåligt han mådde men jag stod på mig.

    - Jag håller verkligen på att gå sönder! skrek han.

    - Ja, då vet du hur jag har känt mig när du har bedragit mig, ljugit och svikit mig under flera år.

    Sen bad jag honom vänligt och bestämt att lämna min arbetsplats. Det hela slutade med att han gick på festen utan mig och den andra kvinnan var rosenrasande på mig och dök heller inte upp på festen.

    Hur skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Gå på samma fest som älskarinnan
  • Tecum

    Gått på festen men absolut inte umgåtts med den andre och krävt detsamma av honom.. Din kille måste vara blåst om han förväntades sig att ni skulle bli bästisar och bundis, efter att ha varit otrogen på det utmanande sättet.

    Varför drar du upp detta efter två år? 

  • ItsyBitsy

    Ja det var för två år sedan. Jag drar upp det eftersom han hörde av sig till mig idag och undrade om vi kunde ses idag. Men jag sa att jag ska fundera ett tag.

    Alla bråk, gräl och allt svek som vi hade kommer upp ur minnet.

  • Annita
    ItsyBitsy skrev 2019-10-20 18:19:34 följande:

    Ja det var för två år sedan. Jag drar upp det eftersom han hörde av sig till mig idag och undrade om vi kunde ses idag. Men jag sa att jag ska fundera ett tag.

    Alla bråk, gräl och allt svek som vi hade kommer upp ur minnet.


    Ok, ja om det första du tänker på är era bråk är det nog ganska meningslöst att ses. Förstår inte riktigt vad han menade med att han gick sönder för att du inte ville bonda med hans gamla ligg?! Väldigt melodramatiskt. 
  • Solarn

    Vad hade han för anledning till att vilja att ni skulle kunna umgås med hans älskarinna? Bland det märkligaste jag hört. Kan inte tänka mig att jag hade velat ha något att göra med HONOM någonsin igen.

  • Panduro
    Annita skrev 2019-10-20 18:29:20 följande:

    Ok, ja om det första du tänker på är era bråk är det nog ganska meningslöst att ses. Förstår inte riktigt vad han menade med att han gick sönder för att du inte ville bonda med hans gamla ligg?! Väldigt melodramatiskt. 


    Hahah men verkligen! Vem är det som borde ha gått sönder liksom?
  • Anonym (Kvinna)

    Jag skulle stannat hemma och krävt detsamma av honom. Hade han gått på festen eller ens ifrågasatt min inställning hade det varit tack och hej. Däremot hade jag inte lagt mig i vad älskarinnan gjort.

    Att tro att ni ska umgås och lära känna varandra är så naivt att jag inte ens vet hur jag ska kommentera det.

  • Lione81
    ItsyBitsy skrev 2019-10-20 18:19:34 följande:

    Ja det var för två år sedan. Jag drar upp det eftersom han hörde av sig till mig idag och undrade om vi kunde ses idag. Men jag sa att jag ska fundera ett tag.

    Alla bråk, gräl och allt svek som vi hade kommer upp ur minnet.


    Hur dum får du vara SOM ens funderar att träffa en bedeagare?!?!?

    En gång otrogen alltid otrogen....
  • Anonym (man)
    ItsyBitsy skrev 2019-10-20 18:19:34 följande:

    Ja det var för två år sedan. Jag drar upp det eftersom han hörde av sig till mig idag och undrade om vi kunde ses idag. Men jag sa att jag ska fundera ett tag.

    Alla bråk, gräl och allt svek som vi hade kommer upp ur minnet.


    Ja han är helt pantad, lite smått narcissistisk och empatistörd med.

    Men den intressanta frågan är varför du öht umgås med ett sånt episkt rövhål?
    Har du inte bättre människor du kan umgås med?
  • ItsyBitsy
    Anonym (man) skrev 2019-10-21 16:42:20 följande:

    Ja han är helt pantad, lite smått narcissistisk och empatistörd med.

    Men den intressanta frågan är varför du öht umgås med ett sånt episkt rövhål?

    Har du inte bättre människor du kan umgås med?


    Jag har ALDRIG sagt att jag umgås med honom.
  • ItsyBitsy
    Lione81 skrev 2019-10-21 00:02:20 följande:

    Hur dum får du vara SOM ens funderar att träffa en bedeagare?!?!?

    En gång otrogen alltid otrogen....


    Dum? Det handlar inte om jag är dum utan det handlar om ett sätt, att vänligt men bestämt ?snoppa av? honom. Han kommer få ett svar men jag låter honom våndas lite.
  • Anonym (typiskt tjejer)

    Ska du börja älta detta igen 2 år senare. ?
    Antingen säger du nej till mer kontakt med exet,
    eller så är du beredd att glömma det som varit.

  • Anonym (man)
    ItsyBitsy skrev 2019-10-22 09:50:11 följande:
    Jag har ALDRIG sagt att jag umgås med honom.
    Nähä, så varför är detta öht ett problem då?
    Om du inte umgås med honom varför tar han kontakt med dig och varför är det öht ett problem, det är väl bara att be honom dra åt helvete och aldrig höra av sig mer?
  • Lione81
    ItsyBitsy skrev 2019-10-22 09:53:57 följande:

    Dum? Det handlar inte om jag är dum utan det handlar om ett sätt, att vänligt men bestämt ?snoppa av? honom. Han kommer få ett svar men jag låter honom våndas lite.


    Det visste jag inte när du skrev inlägget. Därför använde jag den tonen. När ska du prata med honom nästa gång och berätta det?
Svar på tråden Gå på samma fest som älskarinnan