• Anonym (.)

    Allt kändes tungt sedan jag flyttade till en lägenhet

    Hej!
    Jag har tidigare bott i ett skyddad boende. Sedan jag fick min egna lägenhet har mycket varit krångel. Framförallt med ekonomin & att få hem brev till mig. Jag kom ifrån ett skyddad boende men har kvar min skyddade identitet som jag gärna vill ha kvar några år till.

    Jag införskaffa försäkring för min lägenhet. Men det har verkligen krånglat till sig med min ekonomi att jag börjar tvivla på mig själv att kunna ta hand om mig själv.

    Jag har levt av våld och isolering sedan jag var ett barn. Allt känns bara så himla tungt just nu. Jag känner mig inte alls att jag vill tillhöra samhället. Jag har enda vän som jag kallar för min bästa vän. Tillsammans med den personen skulle jag bara vilja bo i en öde Ö. Bokstavligen. Allt känns väldigt tungt.

    Jag känner dock inga självmordstankar. Jag känner bara irritation och ångest.

    Jag vet inte heller hur jag skall kunna gå vidare, vad jag skall ta mig till. Just idag vill jag bara att dagen skall ta slut så jag kan bara lägga mig i sängen. Det är fullkomligt rörigt just nu.

    Prata dock med försäkringen, angående om faktura som inte lyckats komma fram. Så förhoppningen är att de skall vara snälla och glömma ''Påminnelsen'', så jag slipper inkasso/kronofogden.

Svar på tråden Allt kändes tungt sedan jag flyttade till en lägenhet