• Anonym (Ts)

    Skulle ni skämmas om...

    Skulle ni skämmas om ni plankade på ett tåg och blev påkomna? Och hur gamla är ni?

  • Svar på tråden Skulle ni skämmas om...
  • Anonym (m)
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-23 10:04:50 följande:

    Skulle ni skämmas om ni plankade på ett tåg och blev påkomna? Och hur gamla är ni?


    Skäms man inte om man blir påkommen med ett brott, så har man något fel i huvudet...

    Jag är 55+ och har aldrig plankat ett tåg.
  • Anonym (Ts)
    Drottningen1970 skrev 2019-10-23 10:35:14 följande:

    Inte särskilt. Skulle ta mina böter med jämnmod.


    Är du född 1970?
  • Anonym (H)

    Är 55 år och skulle skämmas ihjäl. Varje gång det sker kontroll åker flera fast men de ser ganska oberörda ut.

  • Drottningen1970
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-23 11:15:50 följande:

    Är du född 1970?


    Ja. Skulle inte skämmas mer än när jag får parkeringsböter. Sånt som händer.
  • Anonym (50 år)
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-23 10:04:50 följande:

    Skulle ni skämmas om ni plankade på ett tåg och blev påkomna? Och hur gamla är ni?


    Om jag avsiktlig och medvetet plankade på tåg, väldigt osannolikt, och blev påkommen skulle jag skämmas livet av mig.

    Om det däremot varit att jag gjort ett misstag eller likande hade jag inte brytt mig
  • Drottningen1970
    Anonym (50 år) skrev 2019-10-23 11:26:17 följande:

    Om jag avsiktlig och medvetet plankade på tåg, väldigt osannolikt, och blev påkommen skulle jag skämmas livet av mig.

    Om det däremot varit att jag gjort ett misstag eller likande hade jag inte brytt mig


    Men om du avsiktligt och medvetet satt i system att planka så har du ju redan gjort ett moraliskt val att det inte är viktigt att betala för dig så varför skulle du då skämmas när du blir påkommen?
  • Anonym (50 år)
    Drottningen1970 skrev 2019-10-23 11:28:18 följande:
    Men om du avsiktligt och medvetet satt i system att planka så har du ju redan gjort ett moraliskt val att det inte är viktigt att betala för dig så varför skulle du då skämmas när du blir påkommen?
    Jag skulle skämmas redan när jag medveten gjorde det. Har svårt att tänka mig att jag skulle göra det så det är rena spekulationer.


  • Anonym (H)
    Drottningen1970 skrev 2019-10-23 11:22:41 följande:
    Ja. Skulle inte skämmas mer än när jag får parkeringsböter. Sånt som händer.
    Sånt som händer? Du menar att det är svårt att förstå hur man köper biljetter? Eller chansar du i kollektivtrafiken lika gärna som du chansar och "fulparkerar" och det inte finns lediga parkeringsplatser?
  • Mandel

    Det skulle lysa skyldig i pannan på mig redan från början så jag skulle aldrig få för mig att ens försöka.
    Ska jag göra brottsliga saker så ska det vara ordentligt och inte åka dit för något trams där jag sparat några hundringar.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Skulle ni skämmas om...