Inlägg från: Anonym (H) |Visa alla inlägg
  • Anonym (H)

Skulle ni skämmas om...

Är 55 år och skulle skämmas ihjäl. Varje gång det sker kontroll åker flera fast men de ser ganska oberörda ut.

• Anonym (H)
    Drottningen1970 skrev 2019-10-23 11:22:41 följande:
    Ja. Skulle inte skämmas mer än när jag får parkeringsböter. Sånt som händer.
    Sånt som händer? Du menar att det är svårt att förstå hur man köper biljetter? Eller chansar du i kollektivtrafiken lika gärna som du chansar och "fulparkerar" och det inte finns lediga parkeringsplatser?
  • Anonym (H)
    Drottningen1970 skrev 2019-10-23 11:59:57 följande:
    Jag gör varken eller. Ibland får jag böter för att parkeringstiden gått ut. Känner ingen större moralisk tyngd över detta. Det är jag sol får betala priset i form av tråkiga böter. Sover gott ändå.
    Du skriver att skämselnivån på att bli påkommen med obetald biljett på t ex kollektivtrafiken är samma som med en parkeringsbot. Dvs inte alls. Jag tycker det är helt olika saker men det är jag det.
    Ett par p-böter om året finns i budgeten. Kan förresten tipsa om en superbra app, Easypark. Där kan man flytta fram p-tiden via appen om man märker att man inte hinner tillbaka till bilen i tid. Fantastiskt händigt.
Svar på tråden Skulle ni skämmas om...