Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970
    Anonym (Ts) skrev 2019-10-23 11:15:50 följande:

Är du född 1970?

Ja. Skulle inte skämmas mer än när jag får parkeringsböter. Sånt som händer.
  • Drottningen1970
    Anonym (50 år) skrev 2019-10-23 11:26:17 följande:

Om jag avsiktlig och medvetet plankade på tåg, väldigt osannolikt, och blev påkommen skulle jag skämmas livet av mig.

Om det däremot varit att jag gjort ett misstag eller likande hade jag inte brytt mig

Men om du avsiktligt och medvetet satt i system att planka så har du ju redan gjort ett moraliskt val att det inte är viktigt att betala för dig så varför skulle du då skämmas när du blir påkommen?
  • Drottningen1970
    Anonym (H) skrev 2019-10-23 11:39:15 följande:

Sånt som händer? Du menar att det är svårt att förstå hur man köper biljetter? Eller chansar du i kollektivtrafiken lika gärna som du chansar och "fulparkerar" och det inte finns lediga parkeringsplatser?

Jag gör varken eller. Ibland får jag böter för att parkeringstiden gått ut. Känner ingen större moralisk tyngd över detta. Det är jag sol får betala priset i form av tråkiga böter. Sover gott ändå.
  • Drottningen1970
    Anonym (H) skrev 2019-10-23 12:15:16 följande:

Du skriver att skämselnivån på att bli påkommen med obetald biljett på t ex kollektivtrafiken är samma som med en parkeringsbot. Dvs inte alls. Jag tycker det är helt olika saker men det är jag det.

Ett par p-böter om året finns i budgeten. Kan förresten tipsa om en superbra app, Easypark. Där kan man flytta fram p-tiden via appen om man märker att man inte hinner tillbaka till bilen i tid. Fantastiskt händigt.

Rent moraliskt och juridiskt är det ingen gradskillnad gällande de två förseelserna.
Svar på tråden Skulle ni skämmas om...