• Anonym (Förvånad)

    Mörka att man föredrar kurviga?!

    Har en killkompis som så länge jag känt honom bara raggat på och tagit hem kurviga/mulliga tjejer,

    Han ser väldigt bra ut, social och öppen men aldrig haft ett förhållande. Har väl sett honom lite som en player som inte vill binda sig, även fast han börjar närma sig 30 snart.

    Jag har väl aldrig sett nåt konstigt i att han skulle föredra mulliga tjejer, alla gillar väl vad dom gillar och vi har aldrig kommit in på ämnet

    men så härom kvällen så var vi på en tillställning tillsammans och jag hörde honom ha ett litet "grabbsnack" med en kollega och påstå, i väldigt nedsättande ordalag, att han absolut inte skulle vara med en kurvig kvinna!

    Jag tog inte upp det med honom för det är inte min ensak men jag började fundera: varför mörkar man en sån sak? En vuxen man! Kanske är därför han aldrig haft ett förhållande, vem vet.

    Ni som föredrar kurvor, har ni.nånsin mörkat med det?

    Om inte, har ni fått negativ reaktion från omgivningen, och vilken?

  • Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!
  • Anonym (...)

    Att tycka att någon är kurvig/ mullig är ju en tolkningsfråga. Han kanske inte uppfattar dem som kurviga eller mulliga utan som normala.

  • Anonym (Hmm)

    Kan det inte vara så att han faktiskt inte alls tycker om mulliga men tar hem de han får?

    Tönker att det ju kan vara varför han aldrig bundit sig.

  • Anonym (Förvånad)

    Jag tror nog att de flesta skulle kalla dom han raggar på för mulliga. Visst det är inte 30 kgs övervikt men...

    Han ser bra ut och det vet han om så det är inte att han tror att han" inte kan få nå bättre." Dessutom har jag sett honom rata smala framför mulliga mer än en gång. Det är inte att de tjejer han tagit är fula, bara mulliga.

  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2019-10-23 15:55:33 följande:
    Att tycka att någon är kurvig/ mullig är ju en tolkningsfråga. Han kanske inte uppfattar dem som kurviga eller mulliga utan som normala.
    Håller med
  • Anonym (...)
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-23 16:28:41 följande:

    Jag tror nog att de flesta skulle kalla dom han raggar på för mulliga. Visst det är inte 30 kgs övervikt men...

    Han ser bra ut och det vet han om så det är inte att han tror att han" inte kan få nå bättre." Dessutom har jag sett honom rata smala framför mulliga mer än en gång. Det är inte att de tjejer han tagit är fula, bara mulliga.


    Det är förvånansvärt subjektivt- speciellt gränsen kurvig, mullig som du skriver- är en väldigt vid beskrivning. Spannet över vad man upplever som normalt är dessutom det största spannet för de allra flesta. Om man inte själv har en störd uppfattning av hur en kropp ska se ut.
  • Anonym (Förvånad)
    Anonym (...) skrev 2019-10-23 17:26:43 följande:

    Det är förvånansvärt subjektivt- speciellt gränsen kurvig, mullig som du skriver- är en väldigt vid beskrivning. Spannet över vad man upplever som normalt är dessutom det största spannet för de allra flesta. Om man inte själv har en störd uppfattning av hur en kropp ska se ut.


    Absolut är det så, men om jag ska ge ett exempel på hur genomsnittet sett ut: linda-marie Nilsson, Och nog måste du väl hålla med om att hon räknas in i kategorin mullig?!
  • Zinken

    Det kan nog vara en definitionsfråga, han kanske tänker att kurviga kvinnor är såna timglas tjejer som har stort upptill och nedtill men smal mage/midja så det blir kurvor istället för runt. Kvinnor blir ju större på olika sätt en del upptill, en del nedtill, en del upp och nedtill, en del bara över magen osv. Han kanske gillar en typ större kvinnor som han inte skulle definiera som kurviga.

    Sen vet jag inte vad du kallar normalspann heller för nog har Linda-Maria Nilsson 30kgs övervikt eller? Se definition, svårt det där.

    Kroppen kan ju luras förstås, men jag ser mindre ut än Linda-Maria men jag har 30kgs övervikt i alla fall. Och jag skulle varken kalla mig eller Linda-Maria mulliga vi två är tjocka enligt mig.

  • Anonym (cs)
    Zinken skrev 2019-10-23 18:11:25 följande:

    Det kan nog vara en definitionsfråga, han kanske tänker att kurviga kvinnor är såna timglas tjejer som har stort upptill och nedtill men smal mage/midja så det blir kurvor istället för runt. Kvinnor blir ju större på olika sätt en del upptill, en del nedtill, en del upp och nedtill, en del bara över magen osv. Han kanske gillar en typ större kvinnor som han inte skulle definiera som kurviga.

    Sen vet jag inte vad du kallar normalspann heller för nog har Linda-Maria Nilsson 30kgs övervikt eller? Se definition, svårt det där.

    Kroppen kan ju luras förstås, men jag ser mindre ut än Linda-Maria men jag har 30kgs övervikt i alla fall. Och jag skulle varken kalla mig eller Linda-Maria mulliga vi två är tjocka enligt mig.


    Visste inte vem det var så fick söka på nätet. Enligt bmi skala lär hon hamna på fetma.
  • Anonym (Förvånad)
    Zinken skrev 2019-10-23 18:11:25 följande:

    Det kan nog vara en definitionsfråga, han kanske tänker att kurviga kvinnor är såna timglas tjejer som har stort upptill och nedtill men smal mage/midja så det blir kurvor istället för runt. Kvinnor blir ju större på olika sätt en del upptill, en del nedtill, en del upp och nedtill, en del bara över magen osv. Han kanske gillar en typ större kvinnor som han inte skulle definiera som kurviga.

    Sen vet jag inte vad du kallar normalspann heller för nog har Linda-Maria Nilsson 30kgs övervikt eller? Se definition, svårt det där.

    Kroppen kan ju luras förstås, men jag ser mindre ut än Linda-Maria men jag har 30kgs övervikt i alla fall. Och jag skulle varken kalla mig eller Linda-Maria mulliga vi två är tjocka enligt mig.


    Mulliga kallar jag det, men som sagt definitionsfråga...

    Men på pratet mellan honom och hans kollega så handlade det om kvinnlig övervikt och även om kvinnorna har varit större nedtill, upptill eller på sidorna så har det funnits övervikt, det kommer man inte ifrån.
  • Anonym (Förvånad)

    Går man på bmi så kan bodybuilders lida av fetma. Men det hör inte hit

Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!