• Anonym (Förvånad)

Mörka att man föredrar kurviga?!

Har en killkompis som så länge jag känt honom bara raggat på och tagit hem kurviga/mulliga tjejer,

Han ser väldigt bra ut, social och öppen men aldrig haft ett förhållande. Har väl sett honom lite som en player som inte vill binda sig, även fast han börjar närma sig 30 snart.

Jag har väl aldrig sett nåt konstigt i att han skulle föredra mulliga tjejer, alla gillar väl vad dom gillar och vi har aldrig kommit in på ämnet

men så härom kvällen så var vi på en tillställning tillsammans och jag hörde honom ha ett litet "grabbsnack" med en kollega och påstå, i väldigt nedsättande ordalag, att han absolut inte skulle vara med en kurvig kvinna!

Jag tog inte upp det med honom för det är inte min ensak men jag började fundera: varför mörkar man en sån sak? En vuxen man! Kanske är därför han aldrig haft ett förhållande, vem vet.

Ni som föredrar kurvor, har ni.nånsin mörkat med det?

Om inte, har ni fått negativ reaktion från omgivningen, och vilken?

• Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!
  • Benedictus

Nej aldrig. Jag älskar kurviga kvinnor men träffar även de med annan kroppstyp. Din vän tänder på kurviga som du skriver här men jag tror dock att han inte vill stå för sin (läggning) eller vad jag ska säga.Han upplever skam antar jag. Han skäms helt enkelt för de kvinnor han träffar ör kanske feta. Men det är en annan sak!

Jag går ofta ut med en kurvig kvinna och jag njuter av hennes sexighet och att männen vänder sig om och för att titta på henne. Jag är snarare stolt!

• Anonym (Förvånad)
    Benedictus skrev 2019-10-25 21:41:57 följande:

Nej aldrig. Jag älskar kurviga kvinnor men träffar även de med annan kroppstyp. Din vän tänder på kurviga som du skriver här men jag tror dock att han inte vill stå för sin (läggning) eller vad jag ska säga.Han upplever skam antar jag. Han skäms helt enkelt för de kvinnor han träffar ör kanske feta. Men det är en annan sak!

Jag går ofta ut med en kurvig kvinna och jag njuter av hennes sexighet och att männen vänder sig om och för att titta på henne. Jag är snarare stolt!

Roligt att höra!:) och du har aldrig stött på några fördomar/kommentarer om ditt tycke?
  • Benedictus

Nej aldrig! Snarare avund, men det bjuder jag på. Breda höfter smal midja. Stora kraftiga tunga bröst. Det är bara så vackert.

• Benedictus

Nej aldrig! Snarare avund, men det bjuder jag på. Breda höfter smal midja. Stora kraftiga tunga bröst. Det är bara så vackert.

• Benedictus

• enable007
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-25 00:02:18 följande:

Jag vet, du är en av de där två fantastiska männen:)

Vad hände med Pm :P ?
  • Anonym (Förvånad)
    Benedictus skrev 2019-10-25 23:16:39 följande:

Jag måste nog hålla med dig:) nu är ju jag straight så dras inte till kvinnor sexuellt men rent objektivt så ser det ju mer kvinnligt ut med kurvor. Ganska logiskt..

Konstigt att inte fler män uppskattar det isåfall;) men ni kanske är fler än man tror, vad vet jag.

Jag tror du är den enda man som faktiskt svarat på min fråga, så tack för det:)
  • Anonym (Förvånad)
    enable007 skrev 2019-10-25 23:32:12 följande:

Vad hände med Pm :P ?

Haha, du ger aldrig upp du va?:)

Är ett stort fan av dig och dina åsikter :) men är en alldeles för duktig och lojal flickvän för att stygga mig på det viset;)
  • enable007

[quote=79988483][quote-nick]Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-26 00:41:07 följande:[/quote-nick]Haha, du ger aldrig upp du va?:)

Är ett stort fan av dig och dina åsikter :) men är en alldeles för duktig och lojal flickvän för att stygga mig på det viset;)[/quote

Jag ger aldrig upp , sant :D

Vi kan skriva väl , du kan ändå va lojal sama som. ?Jag? med min sambo heheh :P

• dream on
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-25 20:46:06 följande:

Kurvig, mullig, tjock, fet...herregud vad spelar det för roll hur JAG väljer att benämna linda-Marie Nilssons kropp?!

Vad har det med min fråga att göra? Jag gav ett exempel på hur hans val av kvinnor ser ut, använde ordet "mullig" eftersom det är MIN definition av hennes kropp, jag har sett feta kvinnor och så länge hon inte är i deras liga så använder JAG ordet "mullig".

Använd vilket ord ni vill, hon är överviktig, det kan vi komma överens om, och det var därför jag gav henne som exempel, för att påvisa för de som ifrågasatte min uppfattning om en mullig kvinna. (Ja jag använde ordet mullig igen, ni behöver inte hetsa upp er...)

Varför inte starta en egen tråd istället,"Hur ska vi definiera linda-marie Nilssons kropp?", där ni får helt fritt spelrum för era funderingar!

Herrejävlar...kanske det inte är så konstigt att min vän smyger med vilka kvinnokroppar han gillar ändå..?

Som tur är så fick jag ändå många givande svar, tack för dom! :)

Det spelar kanske lite roll om man vill att folk i tråden ska diskutera samma sak? Om kurvig betyder smal men yppig barn och rumpa för en och fet för en annan kommer du få väldigt olika svar. Generellt är ju attityden mot feta rätt rutten så jag antar att han inte riktigt kan stå för sin böjelse eller så är han så jag-svag att han inte kan stå för en egen åsikt ( kanske gäller fler ämnen?) när han är med kollegan.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Förvånad)
    t1000 skrev 2019-10-25 21:13:38 följande:

Exakt. Smala kvinnor med breda höftben är kurviga.

De andra kallar kurviga ser ut som Michelin gubbenExakt! En smal kvinna med lite underhudsfett och breda höftben har kurvor.

Det kvinnor som är feta/mulliga har ju inga kurvor. Order används helt fel. Michelin kropp borde det kallas då de ser ut som Michelin gubben.

Härligt med pojkar som besitter talets gåva...
  • Anonym (Förvånad)

Ok men om vi säger så här då: ni män som föredrar "kvinnor med kilon över normalvikt" kan ni stå för det? Och hur har ni upplevt omgivningens reaktion på det?

• Anonym (LinLin)

Kurviga är de som syns i Playboy. Timglasform. Är och har alltid varit det sexigaste. Stora bröst, smal midja och breda höfter och rumpa i storlek med brösten.

Mullig eller fet är att se ut som en boll med armar o ben. Skillnad.

Smal är att vara platt och rak. Inga stora bröst, inga breda höfter, platt rumpa, tändsticks ben och armar smala som spindelben. Dessa kan synas på catwalken men knappast i Playboy för dessa smalisar används i reklam riktat till andra kvinnor (t ex kläder, smink, parfym), inte till män. Anses inte vara ett sexuellt utseende. Så varför skulle din snygge manlige vän dra hem dessa när han kan få hem de sexiga timglasformade kvinnorna? Väldigt få kvinnor är timglasformade och har de rätta tim-glasproportionerna, dvs fett på de rätta ställena och smal midja.

• Giftskåneman
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-26 14:51:10 följande:

Ok men om vi säger så här då: ni män som föredrar "kvinnor med kilon över normalvikt" kan ni stå för det? Och hur har ni upplevt omgivningens reaktion på det?

Klart jag står för det, och svarar jag väljer själv, andra får välja vad de vill.
  • Anonym (H)
    Anonym (Förvånad) skrev 2019-10-26 14:51:10 följande:

Jag har haft flera kvinnor med övervikt men övervikten har främst suttit på rumpan, men inte bara.

Ingen har reagerat på så att jag märkt det i alla fall. Har inga problem att försvara det om någon undrar.
  • Anonym (Kurvor)

Många av oss älskar kurvor men som sagt, det finns en gräns mellan kurvig och tjock och den är olika för alla

• Anonym (De beror)

Kurviga

Kan enligt en del tolkas som feta

Hade en dissk med en kvinna som sa hon var fet och kurvig

Sen då vi träffades visa sig vara den välsvarvade

Model material typ.

Skulle nog inte fästa så stor vikt på vad man hör brukar vara den som går efter vad personen gör

Svar på tråden Mörka att man föredrar kurviga?!