• Anonym (Ejki)

    Min tjej vill inte dela livet

    Träffade min tjej på nätet. Hon ville egentligen inte ha ett förhållande med någon utan var bara medlem för att chatta ibland som tidsfördriv skrev hon. Fick ligga på rätt länge innan hon gick med på att gå på dejt och även bli ihop. Nu har vi varit tillsammans officiellt i snart ett år men hon har aldrig träffat mina barn för hon vill inte. Hon har sagt från början att hon inte vill flytta ihop på många år men nu är det ändrat till att hon aldrig vill flytta ihop.

    När vi började träffas hade hon planer på att försöka skaffa barn själv med donator och hon sa att hon tänker inte låta bli det bara för att vi träffades. Eftersom hon redan hade börjat förbereda för det när vi träffades och hon sa att hon ville ha fler barn och syskon till hennes son som hon redan hade från donator och jag har tre barn själv från innan så accepterade jag det och hon har två barn nu då. Nu pratar hon om att hon tänker försöka få fler barn från donator. Jag har sagt att jag kanske kan tänka mig skaffa barn med henne så då behöver hon inte använda donator igen men det vill hon inte.

    Hon får göra vad hon vill så klart och bestämmer vad hon vill och inte men jag känner mig mer och mer undanskuffad och som att allt är på hennes villkor jämt. Hon vill inte flytta ihop, vill inte träffa mina barn, vill inte träffa min familj eller mina vänner men det är okej för henne att jag träffar hennes, jag får inte vara ensam med hennes barn ens 5 min så då känns det som att hon tror jag skulle skada dom, vill inte skaffa barn med mig utan bara själv. Min familj frågar varför de aldrig får träffa min tjej.

    Hon vill bara vara särbo och aldrig träffa mina barn eller familj och inte skaffa barn ihop utan bara själv. Är det rimligt? Jag vill fortsätta vara tillsammans med henne men vill mer dela livet och allt ihop. Hur ska jag tänka för att acceptera och bli okej med ett sånt här uppdelat liv?

  • Svar på tråden Min tjej vill inte dela livet
  • Anonym (Fröken Lind)

    Nej, det låter inte rimligt. En väldig obalans i ert förhållande, allt verkar vara på hennes villkor. Låter som hon utnyttjar dig enbart, men för vad kan nog bara du svara på. Sex, ekonomin, resor, praktisk hjälp i hemmet?
    Tror du inte skall satsa mer på det förhållandet för det låter inte ens som om hon vill att det skall vara ett riktigt förhållande.

  • neverpreggo

    Det kommer aldrig att sluta bra om du fortsätter att försöka vara någon som du faktiskt inte är. Upplägget som hon vill ha passar inte dig och kommer inte att ändras.

  • Anonym (:()

    Det låter inte som ett förhållande. Låter mer som att du är någon hon kan gå till när hon känner sig ensam och vill ha sällskap och sex med. Är du säker på att ni ser förhållandet på samma sätt? Du säger att ni är tillsammans men har ni pratat om det? Hon verkar tro ni är kks

  • Anonym (k)

    Fråga inte oss om det är rimligt, Fråga dig själv. Vad vill du?
    Du ska inte känna tt allt är på hennes villkor och att du ska bryta ryggen av dig för att behaga henne.
    En relation ska vara ömsesidig.
    Tycker det låter klokt att ha skilda boenden när det finns barn med sedan tidigare. Men resten skulle jag vara tveksam till

  • Anonym (A)
    Anonym (k) skrev 2019-10-23 22:47:59 följande:
    Fråga inte oss om det är rimligt, Fråga dig själv. Vad vill du?
    Du ska inte känna tt allt är på hennes villkor och att du ska bryta ryggen av dig för att behaga henne.
    En relation ska vara ömsesidig.
    Tycker det låter klokt att ha skilda boenden när det finns barn med sedan tidigare. Men resten skulle jag vara tveksam till
    +1
  • Anonym (Anna)

    Du verkar själv inte tycka det är rimligt, så gå på den känslan.

    Du kan ta upp det med henne, och se vad hon säger, om hon skulle kunna ändra på sig.  Men troligast vill hon inte det, och då får du fundera på om du ska lämna och försöka träffa någon annan istället, som vill dela livet med dig och dina barn.

Svar på tråden Min tjej vill inte dela livet