• Anonym (Present, överraskning, resor)

När du uppvaktat din partner

Men inte fått den reaktion du önskade - vad kände du då?

• Svar på tråden När du uppvaktat din partner
  • Anonym (Kvinna 45)

Att jag uppenbarligen inte varit tillräckligt lyhörd och misstolkat vad min partner uppskattar.

• Anonym (M)
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2019-10-24 05:40:52 följande:

Att jag uppenbarligen inte varit tillräckligt lyhörd och misstolkat vad min partner uppskattar.

Ja så skulle jag nog också tänka.
  • Anonym (E)

Jag hade nog också tänkt att jag misstolkat var min partner ville ha.

Beror väl lite på situationen. Jag köper alltid presenter som är säkra kort. Brukar ibland höra mig för lite innan.

Anonym (Kvinna 45) skrev 2019-10-24 05:40:52 följande:

Du kan inte känna att hen var väl fräck och otacksam?
    Anonym (E) skrev 2019-10-24 08:56:02 följande:

Jag hade nog också tänkt att jag misstolkat var min partner ville ha.

Beror väl lite på situationen. Jag köper alltid presenter som är säkra kort. Brukar ibland höra mig för lite innan.

Hur reagerar du själv när du får saker?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Present, överraskning, resor) skrev 2019-10-25 16:57:43 följande:

Vanligtvis inte, nej. Tycker inte att det är en så stor grej, ibland hittar man en riktigt bra present, andra gånger inte. Det är ju inte alltid man själv blir överlycklig av det man fått heller.

Sen finns det ju såklart undantag. Låt säga att jag har det tajt ekonomiskt och enbart har råd med en väldigt liten present, hade min kille blivit sur för att det inte var nåt dyrare, då han vet att jag inte har råd, då hade jag blivit irriterad.
  • Anonym (Bea)

Menar du uppvaktat som i köpt present eller något annat? Om det går helt snett så skulle jag fundera varför jag hade så dålig koll på vad han gillar. Å andra sidan tycker jag som den mottagande parten att man kan spela med även om det inte blev helt rätt.

Min man är fullkomligt usel på att träffa rätt vad gäller presenter och de första åren spelade jag med, men hintade under året rätt tydligt vad jag ville ha. När det ändå blev helt fel, eftersom han uppenbarligen skiter i det, så bad jag att få köpa själv istället. Trist men rätt.

• Anonym (M)
    Anonym (Present, överraskning, resor) skrev 2019-10-25 16:57:43 följande:

Det beror väl på vilken reaktion man förväntade sig och vilken man fick? Jag tänker mig med frågan att man utifrån att man känner sin partner väl kan se att presenten inte var så uppskattad som man önskade, inte att personen skulle vara otrevlig eller otacksam.
  • Zaxika
    Anonym (Present, överraskning, resor) skrev 2019-10-25 16:59:22 följande:

Hur reagerar du själv när du får saker?

Om jag skulle överraska min partner med en resa eller liknande och reaktionen mest skulle bli "men det passar inte, jag kommer ju missa grabbkvällen" eller "varför ska vi åka dit? Kunde du inte ha valt nåt annat ställe?"

Ja, jag hade blivit ledsen. Tappat lusten, och känt att han vore väldigt bortskämd. Hade nog ändå tagit upp det i lugn och ro, och haft fokus på ett hitta en bra lösning. T ex avbeställa resan, boka om, bjuda med någon annan etc.
Svar på tråden När du uppvaktat din partner