Inlägg från: Tessaloniki |Visa alla inlägg
  • Tessaloniki

BF JULI 2020

Hej! Hoppar in här! Plussade i morse efter 1,5 års kämpande, ett missfall och nu ett lyckat försök med Letrozol. Känns helt overkligt! Bf 20 juli!

Har haft symptom som kommit och gått: nattsvettning (och då inte lite!), ömma bröst (På utsidan av brösten), trötthet, illamående (väldigt lindrigt än så länge), halsbränna (inte så lindrigt), törst och framförallt en stickande och "dragig" (som att någon drar i den) känsla i och omkring livmodern.
  • Tessaloniki
    Tessaloniki skrev 2019-11-13 09:15:31 följande:

Hej! Hoppar in här! Plussade i morse efter 1,5 års kämpande, ett missfall och nu ett lyckat försök med Letrozol. Känns helt overkligt! Bf 20 juli!

Har haft symptom som kommit och gått: nattsvettning (och då inte lite!), ömma bröst (På utsidan av brösten), trötthet, illamående (väldigt lindrigt än så länge), halsbränna (inte så lindrigt), törst och framförallt en stickande och "dragig" (som att någon drar i den) känsla i och omkring livmodern.

Ska också lägga till att jag har pratat med kliniken som har behandlat mig och har fått ett första ultraljud inbokat till 6 dec, ska då vara i 7+4 enligt min app (Ovia pregnancy)!
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 12:26:07 följande:

Grattis! Är det första barnet? Jag ska på ultraljud på min klinik den 3/12, ska bli så spännande men samtidigt läskigt!

Tack! Ja, första barnet! Så spännande! Kul, då har vi nästan ultraljud samtidigt! Vilken vecka kommer du vara i då? :)
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 14:05:57 följande:

Då kommer jag vara i v. 9 (8+0) enligt appen. Vet inte varför det bli så "sent". Låter som alla andra får komma i v.8..?

Det beror väl lite på om det är landsting eller privat, tänker jag. Och för min del så är det ju för att jag har genomgått behandling hos dem och att de ska kolla att allt ser bra ut. :)
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 14:51:00 följande:

Jag har gjort IVF inom landstinget så... men de kanske inte hade några lediga tider veckan innan :) Är så j*kla otålig bara, vill veta nu om allt är som det ska! =)

Aha! Min klinik är privat så det kanske är där det skiljer. Men det var dem som valde när ultraljudet ska vara :) jaa det är klart vi vill veta hur det står till där inne! <3 Hur länge har ni försökt få barn? Och är det första (du kanske har skrivit det, sorry i såna fall)? :)
  • Tessaloniki
    LexKi skrev 2019-11-13 15:56:48 följande:

Ja, så kan det ju vara!

Det är första. Jag slutade med p-piller redan 2012 men då tänkte vi i några år att händer det så är det välkommet. Började med utredning våren 2017 och sedan första IVFn februari 2018, när det inte tog sig då och efter andra omständigheter pausade vi fram till augusti 2019 - som inte tog sig, och nu tredje försöket gick det.  Så hoppas hoppas hoppas verkligen att den lill* mår bra och stannar kvar! Eller vem gör inte det förresten 

Åh vilken glädje att det äntligen går! Tänk vad man kan kämpa för en liten! <3
Svar på tråden BF JULI 2020