Inlägg från: reptilina |Visa alla inlägg
  • reptilina

BF JULI 2020

staar skrev 2020-01-02 18:02:18 följande:

God fortsättning till er alla, hoppas ni haft en bra jul och nyår!

Här har det vart riktigt kämpigt då jag fortfarande mår sååå illa och spyr. Vissa dagar måste jag ligga ner hela tiden för att slippa kräkas. På lördag ska vi in på nytt ultraljud och om allt ser bra ut så ska jag äntligen berätta för min dotter att hon ska bli storasyster, hon kommer att bli överlycklig då hon tjatat om det rätt länge nu . Ska bli skönt att hon får veta då hon tycker att jag är världens tråkigaste mamma just nu.

Hoppas ni andra mår mycket bättre än vad jag gör.

Mitt illamående har snarare accelererat än slutat (10+4), jag kan helt plötsligt bara börja må superilla utan orsak, och helt random. Hoppas att det inte behöver vara såhär länge till, tack och lov kräks jag inte.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-01-05 10:49:08 följande:

Jag har inte blivit erbjuden att göra kubtest. Verkar som många gör det.

Det beror på vilket landsting du bor i, samt hur gammal du är. I stockholm tror jag att det erbjuds alla över 35. Andra landsting har mer strikta, eller generösa regler.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-01-06 11:22:21 följande:

Får jag fråga anledningen till att ni vill göra KUB?

Min man och jag vill ha klarhet i om det är några kromosomavvikelser hos fostret. I så fall har vi redan bestämt oss hur vi kommer att göra. Det är viktigt att ha den diskussionen innan man får ett besked, så har vi i alla fall känt.
  • reptilina

Hurra! 12 fulla veckor avklarade och KUB på onsdag. Då hoppas vi se en liten sprattlande sparkande pajsare.

• reptilina
    EvelinaEmilia skrev 2020-01-13 03:22:37 följande:

Jag har bf 5 juli, blev framflyttad en hel månad på KUBen ????

Är i vecka 16 nu, gick in i den nu precis ????

Första barnet och jag är sååå nervös ????

Hej!

Gav de någon förklaring till att du flyttades en hel månad?

Lina
  • reptilina
    Anonym (Äntligen.) skrev 2020-01-14 17:12:33 följande:

Hej!

Hur har ni funderat ang att ta reda på könet?

Jag och min man har hela tiden sagt att vi inte ska ta reda på könet men nu börjar jag bli såååå nyfiken:)

Vi tar inte reda på könet. Jag resonerar så att om livet vill ge mig en stor överraskning så tackar jag och tar emot.
  • reptilina

Fina siffror på KUB idag, åldern till trots. Vi kommer dock gå vidare med NIPT ändå, för att vara helt säkra. Moderkaksprov var inte möjligt eftersom moderkakan satt i bakvägg (neeej, den kommer att sparkas!!!) så just nu tar vi den icke-invasiva vägen. Glad.

• reptilina
    BDN skrev 2020-01-20 08:52:32 följande:

Grattis till bebisen! Jag ligger några dagar före dig med bf 17/7. Kände också de där fladdren i samband med KUB men nu tycker jag inte de känns så mycket längre! Hoppas på mer rörlighet och större mage snart :)

Å! Är jag den enda som hoppas på minimal mage så länge som möjligt? Med mitt förra barn gick jag undercover åtminstone in i vecka 24, och jag vill helst behålla det på liknande sätt. I alla fall till RUL, om det är möjligt.
  • reptilina
    Lunne skrev 2020-01-20 11:35:54 följande:

Jag hoppas också att det inte ska synas på länge! Är i v. 13 nu och än så länge skulle man aldrig kunna ana något. Störst mage hittills hade jag på kvällarna i v. 6, men nu har den slutat svullna så :)

Vi var helt inställda på att inte berätta för någon innan RUL och jag hade laddat upp med kläder som kan dölja lite vid behov. Tyvärr har jag inte mått bra alls och blev sjukskriven, så har fått berätta på jobbet och nu håller vi på att berätta för familjen så fort vi träffar några och sen blir det säkert för en del kompisar snart. Inte så kul att ljuga om hur jag mår och varför vi tackar nej till typ allt just nu nämligen =/ Så min bild att jag skulle leva som vanligt och bara dölja magen samt jonglera iväg vinglas till mannen, kraschade rätt rejält. Men jag vill ändå inte att det ska synas tidigare än absolut nödvändigt :')

Vilken vecka är du i nu?

Hej där!

Jag är i vecka 14 (13+4) och skulle helst inte berätta på jobbet förrän så sent som möjligt. Oavsett vad diskrimineringslagen säger så vill inte jag bli avpolletterad som ?hon som ändå ska ha barn snart så henne ger vi inga spännande uppdrag?. Jag körde ända in i kaklet med min dotter och har ambitionen att vara ungefär lika ambitiös med detta barn. Även om sommaren Och semestern dock kommer lägligt detta år.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-01-20 15:01:20 följande:

När tänker ni börja köpa bebissaker? Vagn, kläder och sånt. Och har ni börjat funderar på vilken vagn ni vill ha?

Vi har det mesta redan från för två år sedan då vår dotter var ny, så det mesta blir nog arvegods från storasyster. Vi visste inte då heller vilket kön det skulle bli så jag fokuserade på att köpa könsneutrala färger och kläder - det borde funka även denna gång om det blir en pojke. Det enda vi behöver är en ny tvillingvagn och där tänkte vi nog en bugaboo donkey duo, hur förutsägbart det än är. Den köper vi dock inte på ett tag, jag är rädd att jinxa något om jag handlar för tidigt....
Svar på tråden BF JULI 2020