Inlägg från: reptilina |Visa alla inlägg
  • reptilina

BF JULI 2020

Hur mår ni alla? Jag har åkt på min andra förkylning på två veckor och känner mig helt under isen. Dagisbaciller och graviditet är uppenbart ingen toppenkombo...

• reptilina
    Tigerianna1 skrev 2020-01-29 19:29:16 följande:

Någon mer som har RUL nästa vecka? Jag ska dit nästa torsdag och börjar kännas både spännande och nervöst

Hej där!

Har RUL den 2 mars, vi bad om att få sent (v 20) eftersom vår KUB och NIPT sett bra ut. Eftersom de inte misstänker något fel rent anatomiskt så är det bättre att vänta till senare, då fostret är större och man kan se mer.
  • reptilina
    Tigerianna1 skrev 2020-02-01 10:18:13 följande:

Hej,

Grattis till ny graviditet, för visst var du också med i februari-18 tråden? Hur mår ni?

Vi har också gjort både kub och nipt (privat) som såg fint ut så hoppas att allt ser bra ut på rul men oroar mig alltid lite inför allt möjligt ändå. Visste inte att man kunde få vara med och bestämma datum för rul, vi fick bara ett tilldelat. När har du bf?

Hej!

Du minns helt korrekt, jag var med i BF feb 2018, och min dotter blir snart två. Det känns roligt att det eventuellt blir ett syskon till henne, men jag vågar verkligen inte vara glad ännu... jag oroar mig också en helt del och är helt chockad hur många gånger graviditeter går helt rätt med tanke på hur mycket som kan gå fel.

Angående datum för RUL så resonerade jag mig fram till ett datum tillsammans med min läkare. Vi har som sagt gjort tidigt UL, KUB och NIPT och då allt sett bra ut och vi inte misstänker några fysiska fel på barnet så kan man ju vänta till närmare 21+6. Om man misstänker att något är fel så bör man ju ha marginaler för att i sorgligaste fall söka om sen abort till socialstyrelsen. Men där ser det inte ut som vi är. BF 23 juli, jag längtar oerhört.
  • reptilina
    ollesmor skrev 2020-02-07 06:52:04 följande:

Hoppar in seeeeent...Jag har bf 13 juli och är snart 37. Detta är mitt andra barn, det första är snart 7 år. Har mått skit, blev inlagd 2 veckor i december för att jag inte kunde behålla nånting, men nu är det bättre. Är ju i vecka 18, men inte känt några rörelser än. Tycker ju som omföderska att det borde kännas vid det här laget.

Jag är nu i vecka 17, omföderska, men tycker heller inte att jag känner något speciellt. Ibland tror jag att det är någon spark sådär men det skulle precis lika gärna kunna vara gaser. Suck. Det är inte lätt. Jag ska se om jag kan få till ett UL till före RUL.
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-02-11 15:50:06 följande:

Alltså min mage blir stenhård hela tiden, fler som har det så, är i vecka 18

Livmodern som tränar?
  • reptilina
    anette81 skrev 2020-02-13 06:30:26 följande:

Hade aldrig så med dottern

Graviditeter kan ju vara olika från gång till gång, vet du? Jag har också läst att denna typ av sammandragning är vanligare hos omföderskor.
  • reptilina

Var på UL igår, det var egentligen bara för att få reda på om barnet lever, men den snälla sjuksköterskan gjorde en RUL-undersökning ändå. Allt såg fint ut. Om 1.5 vecka väntar ordinarie RUL och jag känner mig lugnare inför den nu.

• reptilina

Vilka har ni berättat för, än så länge? Vi håller det under radarn, det är bara våra familjer som vet ännu.

• reptilina
    EnyaLouise skrev 2020-02-23 13:14:56 följande:

Är 18+6, har berättat för familj, jobb, släkt och vänner. Det enda vi inte har gjort är att lägga ut på sociala medier, men det kommer vi inte göra alls. :)

Vi har RUL nästa måndag (19+4), efter det åker vi på semester en vecka och när vi kommer tillbaka tänkte jag prata med min chef. Då börjar det nog också bli svårare att dölja.
  • reptilina

Hur många är egentligen kvar i den här tråden? Känns det som att det är en idé att sparka igång en BF-lista?

Jag kan börja:

23/7: reptilina, 39 år, Stockholm. Andra barnet.

Svar på tråden BF JULI 2020