BF JULI 2020
När tänker ni börja köpa bebissaker? Vagn, kläder och sånt. Och har ni börjat funderar på vilken vagn ni vill ha?
När tänker ni börja köpa bebissaker? Vagn, kläder och sånt. Och har ni börjat funderar på vilken vagn ni vill ha?
Jag mår som vanligt. Precis som jag gjorde med dottern för 11år sen. Mår inte illa, har inte ont någonstans, är inte trött, har inte gått upp ett gram heller. ???? så jag känner mig inte speciellt gravid ????
Så skönt, hoppas det håller i sig
Alltså min mage blir stenhård hela tiden, fler som har det så, är i vecka 18
Livmodern som tränar?
Min mage blir stenhård på höger sida. Kan även vakna på morgonen och det är så. Blir lite orolig. RUL på fredag och kan knappt vänta!
Var på ultraljud idag. Bebisen ville inte riktigt visa sig, precis som dottern inte ville när jag väntade henne.
Vi hade fått 21 Juli som datum, ändrades till 17 Juli nu.
Köpt ännu mer bebiskläder idag. Dottern på 11år älskar att få köpa kläder åt sitt kommande syskon.
8/7: Phoworray, 29 år (30 år 5 april), första barnet. :)
13/7: ollesmor, 37 år, andra barnet.:)
23/7: reptilina, 39 år, Stockholm. Andra barnet.
19/7 staar, 30 år Västerås. Andra barnet och väntar en pojke :)
25/7: Lunne, 32 år, Stockholm. Första barnet :)
1/7: Tigerianna, 34 år, Jönköping. Väntar tredje barnet
17/7: anette81, 38år, Gävle, Andra barnet
Har ni blivit ordinerade att äta järntabletter?
Inte järntabletter i sig, men vitaminer med järn i iallafall. Har fått det berättat att man kan bli konstig i magen av rena järntabletter, så undviker gärna dem i första hand då min mage redan är fett skum sen graviditeten började :/
Japp
Jag behöver inte äta hittills, hade hb på 132 förra gången jag mätte hos bm. Men åt niferex med dottern.
Funderar på hur mycket kläder man behöver ha i början till bebisen. Och vilka storlekar.