Inlägg från: Jerreblomstra |Visa alla inlägg
  • Jerreblomstra

Vi som försöker bli gravida...

Vi har precis försökt för första gången. Hade ägglossning (clearblue äl-test digital) vid 27-28 oktober så vi hade sex 2 gånger per dag runtom dessa datum då den visade på fast glad gubbe ????.

Går inte och tänker på annat! Har en konstig småillamående känsla i kroppen till och från, så gaaalet trött. Sen i torsdags har jag sovit 10-11 timmar per natt och är ändå trött?! Brukar inte vara så. Är svullen i magen och ibland smått molvärk. Drömde igår natt om att jag var gravid.

Inga ömma bröst eller så.

Man hoppas så sjukt mycket!!

Hur gör ni, när tar ni gravtest? Inväntar ni mensen eller tar ni test före?

Hit me med era grymma tips!!! :) ????????????

• Jerreblomstra

Min mens kom idag, 8 dagar "försent". Den har aldrig tidigare varit försenad. Har en jämn cykel och har gått på NC i snart 4 år. Haft molvärk/mensvärk sedan en vecka tillbaka och sedan ägglossning har jag haft en känsla i kroppen. Negativa test i fredags och söndags.

Varför kom min mens nästan 8 dagar försent? Kan det ha varit ett sent tidigt missfall som kom idag den 13/11?

• Jerreblomstra
    Blomma30 skrev 2020-02-03 19:35:31 följande:

Ja slinker in här, vi har försökt i 2 år nu och kroppen har lurats otaliga gånger.

Men nu 5 dagar innan BIM har jag sånt sjukt illamående så jag vill bara spy, jag äter men mår lika illa. Brösten ömmar ,är allmänt trött, men vågar man testa sig nu eller ska man vänta.?. Ja som sagt..kroppen kanske ännu en gång spelar mig ett spratt...

För mig är det likadant. Jag känner nog efter för mycket! Vi är inne på försök 6 snart och ingenting i sikte. Däremot enligt Naturalcycles så hade jag ägglossning i fredags den 24/1(den ändrade sig i efterhand) men jag tog ett negativt ägglossningstest på lördagen medans jag fick en fast gubbe på testet på måndagen den 27/1. Men ändå så säger NC att jag haft ägglossning FÖRE mina positiva ägglossningstest. Riktigt snurrigt detta!
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...