lära barn att slåss
När det bli aktuellt kommer hon få träna kampsport om hon vill.
När det bli aktuellt kommer hon få träna kampsport om hon vill.
Dummaste jag hört.. Du borde lära dem att våld löser inget, annars kommer det förmodligen bli dina barn som startar slagsmål oavsett vad du "lär" dem...
Nej men det finns andra saker som kan hjälpa. Men du har kanske en neandertalarhjärna som inte kan tänka längre än till slagsmål :)
Högskolepoäng i matte hjälper kanske inte mycket i såna här fall. Arbetar som lärare så jag har mött barn av alla olika sorter, så säg vad du vill om matte men jag har koll på barnuppfostran. Men vi kan enas om att vara oense!
Dummaste jag hört.. Du borde lära dem att våld löser inget, annars kommer det förmodligen bli dina barn som startar slagsmål oavsett vad du "lär" dem..
Det är klart att om man hamnar i en situation där man måste skydda sig genom att slå tillbaka så ska man göra det.. men så som ts beskrev det låter inte vettigt enligt mig. Är det inte modigare och smartare att gå därifrån om man kan istället för att "slå tillbaka hårdare" och bara göra saken värre...?
Nej men det finns andra saker som kan hjälpa. Men du har kanske en neandertalarhjärna som inte kan tänka längre än till slagsmål :)
Har inte påstått att det ALDRIG krävs att slå tillbaka.. Det är ts sätt att resonera som jag inte håller med om.
Högskolepoäng i matte hjälper kanske inte mycket i såna här fall. Arbetar som lärare så jag har mött barn av alla olika sorter, så säg vad du vill om matte men jag har koll på barnuppfostran. Men vi kan enas om att vara oense!
Om du läst vad jag har skrivit i tråden tidigare så har jag sagt att det är klart att man kan hamna i situationer där det är oundvikligt. Men jag tycker inte det är något man ska uppmuntra. Trevlig kväll!
Nej jag har inte ändrat uppfattning. Jag har aldrig påstått att tjejer som blir våldtagna bara ska ligga där utan att göra motstånd! Men diskussionen handlade från början inte om detta.. Uppenbarligen är vi av olika åsikter och ingen av oss kommer ändra på sig genom en diskussion på familjeliv, så nu kan vi ägna lördagkvällen åt vettigare saker! Kommer inte att kommentera mer nu.