Forum Arbetslivet - Gravid
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Nytt jobb.... gravid... Råd tack

Lör 26 okt 23:52 Läst 0 gånger Totalt 4 svar
    Lör 26 okt 23:52

Hejsan. Jag undrar om det är folk därute som börjat på ett nytt jobb och sen inom 6 månader upp till 1 år fått reda på att du är gravid. Hur har ni gjort och känt då? Hur har eran arbetsgivare tagit det. Super bra eller finns det några mardrömmshistorier där ute? :(

• Sön 27 okt 08:52 #1

Jag började nytt jobb i aug -14 i okt -14 plussade jag med andra barnet och i maj-15 gick jag hem på föräldraledighet. Min arbetsgivare var jätteglad för min skull och sa att de är sådant man får räkna med när man anställer kvinnor i min ålder (27 år). Inga sura miner eller något utan bara hjälpsam och glad för min skull.

• Anonym (Ja)
    Visa endast
    Sön 27 okt 09:15 #2

Var på intervju i början på mars, innan min utbildning var klar, fick jobbet och typ En vecka efter intervjun kunde jag konstatera att jag var gravid. Skulle börja anställningen först i augusti dock med BF i november. Hinner jobba nästan exakt tre månader. Inga sura miner dock men är inget direkt hinder på min arbetsplats. En annan tjej som anställdes ungefär samtidigt är också gravid med bf januari.

• Anonym (Liv)
    Visa endast
    Sön 27 okt 11:25 #3

Har inget svar på din fråga, men sitter i samma sits. Har börjat en provanställning i slutet av augusti och fick ungefär en månad senare reda på att jag är gravid. Vi är superglada över graviditeten, men vi hade egentligen tänkt vänta med att försöka tills jag fått fast och jobbat ett litet tag. Nu blev det dock som det blev, och vi är som sagt superglada. Vad arbetsgivare säger vet jag dock inte än. Tänkte vänta med att berätta tills efter v 12/första ultraljudet. Då kommer jag ha jobbat lite drygt tre månader.

• Anonym (S)
    Visa endast
    Sön 27 okt 14:39 #4

Åh är i exakt samma situation! Skrev anställningsavtal 1 september, provanställning till sista februari och bebis är beräknad till slutet på april.. Vi hade inte räknat med att det skulle gå så fort eftersom jag inte ens hade nån mens innan.. Har inte vågat säga något på jobbet än...

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll