• Anonym (Q)

Dottern rider på våran hund - släkten reagerar

Våran dotter, 1,5 år rider på våran hund. Hunden har inget emot detta. Våran släkt, både på min och sambons sida - reagerar negativt på detta och tycker vi ska sluta låta dottern rida på hunden. De anser att det är djurplågeri. Jag har sagt ifrån på skarpen att de inte ska lägga sig i det då hunden finner sig i detta. Svärmor, som är värst i det hela, kommer med pikar om tex "nästa hund är kanske inte snäll" och liknande. Vi skulle aldrig tillåta våran dotter rida på en annan, okänd hund! Fattar inte hur svärmor tänker där. Men vad anser ni, tycker ni vi gör fel som låter våran dotter rida på hunden? Som sagt: Hunden i fråga har inget emot detta.

• Svar på tråden Dottern rider på våran hund - släkten reagerar
  • Djurvän03
    Anonym (Q) skrev 2019-10-27 20:37:45 följande:

Våran dotter, 1,5 år rider på våran hund. Hunden har inget emot detta. Våran släkt, både på min och sambons sida - reagerar negativt på detta och tycker vi ska sluta låta dottern rida på hunden. De anser att det är djurplågeri. Jag har sagt ifrån på skarpen att de inte ska lägga sig i det då hunden finner sig i detta. Svärmor, som är värst i det hela, kommer med pikar om tex "nästa hund är kanske inte snäll" och liknande. Vi skulle aldrig tillåta våran dotter rida på en annan, okänd hund! Fattar inte hur svärmor tänker där. Men vad anser ni, tycker ni vi gör fel som låter våran dotter rida på hunden? Som sagt: Hunden i fråga har inget emot detta.

Varför låter ni eran dotter rida på hunden öht? Jag tycker det är fel oavsett om hunden tolererar det eller inte.
  • smulpaj01

Ja det är såklart fel att hon rider på hunden. Helt sjukt till och med. Stackars vovve.

• Anonym (eh)

Som om hundar alltid visar att de faktiskt har ont...will to please.

Djurplågeri.

• Anonym (Q)

Nej ingen trolltråd. Som sagt, hunden har inget emot detta. Varför skulle vi förbjuda det då? Dottern och hunden har kul ihop när de leker. Hade hunden inte tolererat att hon rider på hunden hade vi respekterat det.

• Feminina

Bara f?r att hunden finner sig i delta innebär det inte att den inte lider av det. Hundar tål oftast en hel del smärta vilket inte ar detsamma som att den inte har ont. En vacker dag rider hon pa hunden som kanske då.har ont och helt plotsligt biter barnet. Det ar din skyldighet att skydda din hund så den slipper forsvara wig själv. Annars är du en usel flockledare och hundägare helt enkelt 

• Anonym (Emma)

Är du villig att riskera din hunds rygg? Kommer ni fortsätta tillåta barnet rida när hen blir större och väger mer? Hundar vet inte sitt egna bästa för de tänker här och nu. Så argumentet att hunden accepterar det duger inte. Det finns mängder av saker ert barn skulle acceptera men som ni skulle totalförbjuda.

Personligen tycker jag att det är helt fel att låta ett barn rida på en hund. Skulle aldrig acceptera det!

• legomum

Men vad i hela friden får barnet rida på hunden för?
    Som en ansvartagande hundägare gör man inte det. Finns många anledningar till varför man inte låter barnet rida på hunden.

Du borde faktiskt skämmas, din hund är för snäll för sitt eget bästa och behöver din hjälp till att det ska bli bra. Leka ihop kan de göra på andra sätt.

Vi får väl hoppas att din hund inte tvärvänder och hugger mot barnet den dag din hund faktiskt får nog.

• Anonym (Vidrigt!)

Såna som dig borde inte ens få skaffa barn! Stackars hund.

• Anonym (Fy fan)

Nä vad ledsen man blir. Hur tänker du? En hund är ingen leksak. Den accepterar det för att du är dens ledare och beskyddare. Den är undergiven.

Nyligen gick en video viralt på en hund som plågades till döds, men hela tiden viftade den på svansen i hopp om att det skulle vara över snart och bara var en lek. Den viftade på svansen in i döden.

Usch. Hade jag vetat vem du var hade jag anmält dig till polisen.

Svar på tråden Dottern rider på våran hund - släkten reagerar