• Anonym (Mm)

    Hjälp

    Hej! För att göra en otroligt lång historia kort.

    Jag får väldigt mycket skit kastad på mig av mitt nu ex, att jag är en slampa och äcklig osv. Han sprider även runt på internet om mig så alla vet ?vad jag gjort?.

    Vi var tillsammans i 3 år, dessa år har varit kämpiga med mycket som pågått. Han har valt datorn över mig största delen av tiden och aldrig velat umgås typ då han tyckte ?jag var tråkig?. Vi kunde tillexempel inte åka till våra föräldrar utan att han skulle ha en specifik tid bestämd när vi skulle hem så han kunde få spela mer.

    Han har även gjort illa mig flertal gånger och nu i våras var väl ?bristningspunkten? för mig då han slog mig med knytnäven och telefonen i ögat så jag svall upp som en boll och sprack i ögonbrynet, någon dag senare stack han iväg på skotersemester med grabbkompisarna och lämnade mig hemma med barnet, jag var förbjuden att gå ut ?så ingen skulle se det? (jag gick ut ändå dock), och jag fick säga till min familj att jag ramlat och slagit mig. Kan tillägga att han slagit sönder 3 mobiler för mig, en iPad och mina glasögon. Ingenting har han ersatt ännu.

    Efter det gick allt utför och mina känslor för han försvann inprincip helt, i juli gjorde jag slut och flyttade. Efter 3 veckor låg jag med en annan och umgicks med den personen som vanligt. Jag dolde det för ?mitt ex? när han frågade och ville typ se min telefon osv när vi väl umgicks (vi umgicks lite ändå efter vi gjorde slut). Var väldigt hemlig med min telefon öht efter att han slog till mig, inte för att jag dolde något utan det var så bara. Vet att jag varit rädd för att han ska ta den och slå sönder den också.

    Så en dag tog han min telefon ändå och stack långt åt helvete, berättade för alla sina vänner och andra obetydliga människor tex på jobb och fest att jag varit otrogen (fastän jag gjort slut), han skrev även ut på internet flera A4 om hur äcklig jag var och förstört allting.

    Jag har sagt att jag kan försöka på nytt med han på ett villkor och det är att lägga ALLT bakom sig, men han kan inte? Han drar upp det jag gjort flera gånger om dagen på sms. (Vi bor ej ihop fortfarande). Han har ett sånt stort behov av att jämföra vem som gjort värst saker, att jag ?varit otrogen? är värre än att han slog mig blodig.

    Egentligen vet jag inte ens om det finns något utav det som är värre?? Om han nu vill kalla mig otrogen så visst, jag kan leva med det. Men att jämföra att det jag gjort är värre än han förstår jag inte?

    Jag har berättat för han tusen gånger om att jag mådde SJUKT dåligt efter allt han gjort mot mig dessa år, o att jag tillslut nått en bristningsgräns. Men enligt han kan jag inte ?skylla på det eller rättfärdiga genom det? för de jag gjort är mitt val. Och JA det är ett val jag gjort, men verkligen inget val som kom från ingenstans.

    Hur får jag honom att lägga ner det här och gå vidare? Jag har fått honom att börja gå till en kurator men ändå.. jag står inte ut.

  • Svar på tråden Hjälp
  • Anonym (Mm)

    Men alltså jag börjar intala mig själv att det är jag som är galen?? Han säger att jag är narcissist? Är det mig det är fel på och vad ska jag göra?

  • Anonym (K)

    Vad får du att tro att er relation skulle kunna vara sund i framtiden? Hur gamla är ni egentligen, låter som tonårsrelation...

    Om du nu inte står ut varför lägger inte du ner och går vidare för??

  • Anonym (Nathalie)

    Du borde definitivt göra slut, du är värd mycket bättre. 
    Han verkar farlig. 
    Försök ta reda på numret till en kvinnojour och prata med någon där. Det är svårt att bryta från en sån relation på egen hand. Berätta för någon du litar på i din famil, eller vän. 
    Be om hjälp och lämna honom

  • Anonym (Mm)

    Jag vet att jag gjorde fel när jag låg med den där personen.. eller det känns som det iallafall. Men jag hade gjort slut med mitt ex faktiskt men han påstår att ?det kändes inte som det?. Och jag avbröt sedan allting med den där personen och erkände för mitt ex.

    Men han säger bara att jag försöker komma med ursäkter och rättfärdiga att jag ?varit otrogen? genom att jag säger att jag mådde sjukt dåligt när jag gjorde slut pga vårt stormiga förhållande vi haft. Jag försöker inte rättfärdiga nånting, men det är orättvist att han säger till alla att jag varit otrogen utan att de vet nånting mer om situationen... jag framstår som en jättedålig människa ju

  • Viccan92
    Anonym (Mm) skrev 2019-10-28 16:11:59 följande:

    Jag vet att jag gjorde fel när jag låg med den där personen.. eller det känns som det iallafall. Men jag hade gjort slut med mitt ex faktiskt men han påstår att ?det kändes inte som det?. Och jag avbröt sedan allting med den där personen och erkände för mitt ex.

    Men han säger bara att jag försöker komma med ursäkter och rättfärdiga att jag ?varit otrogen? genom att jag säger att jag mådde sjukt dåligt när jag gjorde slut pga vårt stormiga förhållande vi haft. Jag försöker inte rättfärdiga nånting, men det är orättvist att han säger till alla att jag varit otrogen utan att de vet nånting mer om situationen... jag framstår som en jättedålig människa ju


    Du var inte otrogen om du säger att ni gjort slut och då kan du helt enkelt inte vara otrogen. Lämna denna man helt och låt bli att både träffa och höra av dig till honom. Han är helt klart farlig. 
  • Erkens mamma
    Anonym (Mm) skrev 2019-10-28 16:11:59 följande:

    Jag vet att jag gjorde fel när jag låg med den där personen.. eller det känns som det iallafall. Men jag hade gjort slut med mitt ex faktiskt men han påstår att ?det kändes inte som det?. Och jag avbröt sedan allting med den där personen och erkände för mitt ex.

    Men han säger bara att jag försöker komma med ursäkter och rättfärdiga att jag ?varit otrogen? genom att jag säger att jag mådde sjukt dåligt när jag gjorde slut pga vårt stormiga förhållande vi haft. Jag försöker inte rättfärdiga nånting, men det är orättvist att han säger till alla att jag varit otrogen utan att de vet nånting mer om situationen... jag framstår som en jättedålig människa ju


    Sprid genast ut till allt och alla att ni har gjort slut men att han inte låter dig vara ifred.

    Ta aldrig tillbaka honom och sluta svara på hans kontaktförsök.

    Detta är bara ett nytt sätt att misshandla dig på, du är inte skyldig honom någonting.

    Skit i vad han säger. Ring kvinnojouren och få hjälp att komma ifrån honom innan han maler ner dig ännu mer.
  • LoveRain

    Du är i en våldsam relation. Han har misshandlat dig psykiskt och fysiskt! Nu försöker han fortsätta trycka ner dig genom att få dig att tro att du varit otrogen, att du är galen och psykiskt sjuk!

    Det är INTE dig det är fel på! Det är honom. Läs på om våldsamma relationer och normaliseringsprocessen. Det kan hända i princip vem som helst så det finns inget att skämmas för.

    Det är stor risk för att detta slutar med att han dödar dig eller allvarligt skadar dig (ännu allvarligare än han redan har).

    Ring Kvinnofridslinjen redan imorgon och be om råd och stöd. Du och ditt barn förtjänar så mycket bättre än ni har det just nu!

    Ta hand om dig och var försiktig.

  • Anonym (A)
    LoveRain skrev 2019-10-28 22:33:37 följande:
    Du är i en våldsam relation. Han har misshandlat dig psykiskt och fysiskt! Nu försöker han fortsätta trycka ner dig genom att få dig att tro att du varit otrogen, att du är galen och psykiskt sjuk!

    Det är INTE dig det är fel på! Det är honom. Läs på om våldsamma relationer och normaliseringsprocessen. Det kan hända i princip vem som helst så det finns inget att skämmas för.

    Det är stor risk för att detta slutar med att han dödar dig eller allvarligt skadar dig (ännu allvarligare än han redan har).

    Ring Kvinnofridslinjen redan imorgon och be om råd och stöd. Du och ditt barn förtjänar så mycket bättre än ni har det just nu!

    Ta hand om dig och var försiktig.
    Håller med
  • Anonym (Mm)

    Vi har tre barn.. o två katter på de. Vart ska man börja

  • Anonym (.)
    Anonym (Mm) skrev 2019-11-04 09:13:10 följande:

    Vi har tre barn.. o två katter på de. Vart ska man börja


    Skaffa egen bostad. Gå via kvinnofridsjour, så får du hjälp både med det akuta (sätta dig o dina barn i trygghet) och mindre akuta saker, såsom samtal.

    Katterna är sekundära, rädda dig själv och barnen.

    Skulle du vilja lära barnen dina att ta emot den skit du fått ta? Är det så de ska lära dig att relationer fungerar? De som är starkast vinner? Nej, ta inte mer skit. Lämna direkt och försök aldrig igen.

    Självklart kan man inte vara otrogen när man inte är tillsammans. Du gjorde inget fel. Sen om han tycker det känns så är hans problem. Men det är bara ren fakta.
  • Anonym (Camilla)

    Håller ned den som skrivit ovan mig.

    Ta kontakt med kvinnojour som kan hjälpa dig med polisanmälan och råd samt stöttning.

    Du ska inte ha något att göra med den här mannen relationsmässigt. Bara när det gäller umgänge med barnen. Fundera på enskild vårdnad. Den skit han sprider om dig är det inte alls säkert att all köper rakt av. De lär se det för vad det är. Det som köper vad han säger ska du ändå inte umgås med. Eller hur!

    Ta hans om dig och barnen. Sen djuren.

  • Anonym (Mm)

    Är det normal reaktion när man blivit sårad att han skriver till mig och säger att han hatar mig mest av allt, beskriver detaljerat vad jag sagt om det där ligget (jag ångrar ligget så jag mår jättedåligt av att höra om det upprepande gånger), han skickar bilder på mannen som jag varit med till mig fastän jag ber han sluta. När jag gråter så fortsätter han säga ?ska du inte gå tillbaka till xxxx och bli knullad osv.

  • Lilla Gs mamma
    Anonym (Mm) skrev 2019-11-14 16:27:29 följande:

    Är det normal reaktion när man blivit sårad att han skriver till mig och säger att han hatar mig mest av allt, beskriver detaljerat vad jag sagt om det där ligget (jag ångrar ligget så jag mår jättedåligt av att höra om det upprepande gånger), han skickar bilder på mannen som jag varit med till mig fastän jag ber han sluta. När jag gråter så fortsätter han säga ?ska du inte gå tillbaka till xxxx och bli knullad osv.


    Nej, han är inte normal. Du borde polisanmäla honom. Spara sms och ta skärmdumpar på hot, förtal och annat han skriver. Minimera kontakten och kommunicera via mail, så du har allt skriftligt.
Svar på tråden Hjälp