• alltvarupptaget

    Inga pengar..

    Bytte jobb för någon månad sedan och hamnade emellan... Så fick lön denna månaden så att jag precis klarade hyran.. har 200 kronor kvar. Vad ska jag göra ? Har inget sparkonto och föräldrar som lever på 8tusen i pension , tillsammans. Har panik .. har ingenting att sälja som är värt något heller

  • Svar på tråden Inga pengar..
  • Anonym (Tufft med det går)

    Det går att överleva på 200 kronor i en månad även om det blir tufft. Du får tex köpa havregryn, rotfrukter, potatis och pasta.

    När jag var student åt jag ofta pasta med ketchup, havregrynsgröt, nudlar och potatis med rotfrukter i ugn. 

    Det blir ingen stor variation men du klarar det. 

    Lycka till!

  • Noname00

    Men du har inga övriga skulder?
    Har du några abonnemang eller bil? sådant kostar ju en del pengar.

  • Noname00
    alltvarupptaget skrev 2019-10-28 20:47:19 följande:

    Jo jag har en bil som jag lägger ungefär 2000 kr i bensin på varje månad för att ta mig mellan jobb , häst, hem..


    Ok, kan du inte skippa ridning en månad eller åka kommunalt till arbetet även om det tar tid?
  • Anonym (Anna)

    Du har en häst men ingen budget?

    Hur tänker du då? Vad var planen när du bestämde dig för att byta jobb, du måste ju ha vetat att det skulle bli så här?

  • Anonym (en karl)

    Du kanske kan skaffa en checkkredit på ditt lönekonto.

    Ett förhållandevis billigt sätt att låna och utan risk att övertrassera.

  • Duppedu

    Om du inte är superminimalist finns det nästan alltid någonting att sälja. Böcker, kläder, skor, tavlor, en stol, gardiner, filt, lampa osv. Även om du bara får in 300 är det mer än dubbelt du har nu.

  • Anonym (Klover)

    Be om ett litet förskott på nästa lön.

    Är hästen din egen? Säger inte att du ska sälja den, men har man ett så dyrt djur, borde man inte ha en ordentlig buffert? Det går inte att leva på marginalerna då, vad gör du om den blir sjuk tex?

Svar på tråden Inga pengar..