• alltvarupptaget

Inga pengar..

Bytte jobb för någon månad sedan och hamnade emellan... Så fick lön denna månaden så att jag precis klarade hyran.. har 200 kronor kvar. Vad ska jag göra ? Har inget sparkonto och föräldrar som lever på 8tusen i pension , tillsammans. Har panik .. har ingenting att sälja som är värt något heller

• Svar på tråden Inga pengar..
  • Anonym (Klover)
    alltvarupptaget skrev 2019-10-29 06:11:20 följande:

Men vad är det ni inte förstår? Jag kommer få full lön igen nästa löning. Om hästen skadas så är det inga problem för hon är som sagt fullförsäkrad. Släpp hästen om ni vill tillföra något vettigt. Jag hamnade mellan två löner för att på jobbet innan så fick vi lön för samma månad. Men det nya så får man månaden efter. Inte så konstigt va ?. Lägg ner att vara otrevliga.

Be om förskott på lönen?

Sälj sadeln och rid barbacka, köp ny när hästen kommer.

Är det en snäll häst, hyr ut den någon timme varje dag åt någon som vill rida.

Hyr ut till ponnyridning om det händer något jippo där du bor närmsta tiden

Ring soc och fråga om akutmatpengar

Ring kyrkan och kolla om de kan bidra med en matkasse

Fråga någon vän eller några vänner om litet lån

I sista utväg: sms-lån

Det viktiga är: det du ev lånar denna månaden, kan du betala tillbaka när nästa lön kommer?
  • Anonym (Klover)
    Anonym (Klover) skrev 2019-10-29 06:44:54 följande:

*När lönen kommer ska det såklart stå!

• alltvarupptaget
    Anonym (Klover) skrev 2019-10-29 06:44:54 följande:

Be om förskott på lönen?

Är det en snäll häst, hyr ut den någon timme varje dag åt någon som vill rida.

Hyr ut till ponnyridning om det händer något jippo där du bor närmsta tiden

Ring soc och fråga om akutmatpengar

Ring kyrkan och kolla om de kan bidra med en matkasse

Fråga någon vän eller några vänner om litet lån

I sista utväg: sms-lån

Det viktiga är: det du ev lånar denna månaden, kan du betala tillbaka när nästa lön kommer?

Helt orimligt att sälja en sån sadel och sen köpa en ny. Släpp allt som har med hästen att göra.
  • Anonym (Klover)
    alltvarupptaget skrev 2019-10-29 06:52:05 följande:

Helt orimligt att sälja en sån sadel och sen köpa en ny. Släpp allt som har med hästen att göra.

Ok, och alla mina andra förslag dissar du också eller varför fokuserar du på de förslag du tycker är dåliga?

Fokusera på de bra förslagen istället för att gnälla på alla som försöker hjälpa dig.

Kan du be om förskott på lönen?

Kan du ringa soc eller kyrkan?

Kan du låna av vänner?

Kan du få sms-lån?
  • Anonym (A)

Ts så många frågor och få svar.

× har du fler räkningar.

× är du ensamstående

är 2000kr det du har att leva på så blir det till att gå/ cykla.

Köp och koka soppa. Det är säsong för rotfrukter, det och linser mättar länge. Havregryn är billigt. Med äppelmos till behövs ingen mjölk. Som ensamstående borde inte 2000kr vara nått problem. Gäller bara att vara kreativ.

• Hugful80
    alltvarupptaget skrev 2019-10-28 22:24:36 följande:

Hästen är min egen och hon har full försäkring och allt som har med henne att göra är betalt så det behöver ni inte oroa er om. Djuren kommer alltid först

Fast du måste väl ändå lägga ut pengar innan du kan skapa ett försäkringsärende och få tillbaka pengar minus självrisk? Hur gör du om hästen bryter benet?
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Anonym (C)

Kan du använda hästen till att generera lite pengar? Hyra ut den några timmar för att få in lite cash?

När exakt får du lön? Alltså hur många dagar måste 200 kr räcka?

Vad har du i kyl, frys och skafferi just nu? Vet vi det kanske vi kan tippsa om mat som du kan komplettera med för att få till en vettig meny.

Skillnad på 200 kr med välfyllda skåp och 200 kr när man inte har något alls. Med det jag har hemma skulle jag t.ex. utan vidare klara mig minst 2 veckor utan att handla.

• Anonym (C)

Kan du använda hästen till att generera lite pengar? Hyra ut den några timmar för att få in lite cash?

När exakt får du lön? Alltså hur många dagar måste 200 kr räcka?

Vad har du i kyl, frys och skafferi just nu? Vet vi det kanske vi kan tippsa om mat som du kan komplettera med för att få till en vettig meny.

Skillnad på 200 kr med välfyllda skåp och 200 kr när man inte har något alls. Med det jag har hemma skulle jag t.ex. utan vidare klara mig minst 2 veckor utan att handla.

• Kjell2
    alltvarupptaget skrev 2019-10-28 19:50:14 följande:

Bytte jobb för någon månad sedan och hamnade emellan... Så fick lön denna månaden så att jag precis klarade hyran.. har 200 kronor kvar. Vad ska jag göra ? Har inget sparkonto och föräldrar som lever på 8tusen i pension , tillsammans. Har panik .. har ingenting att sälja som är värt något heller

Gäller det en månad och sen har du en bra och stabil inkomst låna några tusenlappar från din bank eller något liknande ställe.

• Studentpappa
    alltvarupptaget skrev 2019-10-29 06:11:20 följande:

Men vad är det ni inte förstår? Jag kommer få full lön igen nästa löning. Om hästen skadas så är det inga problem för hon är som sagt fullförsäkrad. Släpp hästen om ni vill tillföra något vettigt. Jag hamnade mellan två löner för att på jobbet innan så fick vi lön för samma månad. Men det nya så får man månaden efter. Inte så konstigt va ?. Lägg ner att vara otrevliga.

Det de flesta "inte förstår" är varför man inte planerat för sådant i förväg. Det var väl ingen överraskning att du sökte nytt jobb?

Är du medlem i facket ta ett medlemslån på några tusen. Det kostar inget extra utöver räntan, sen börjar du spara nästa månad.
    Ride it like you stole it
Svar på tråden Inga pengar..