Inlägg från: Anonym (Klover) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Klover)

Inga pengar..

Be om ett litet förskott på nästa lön.

Är hästen din egen? Säger inte att du ska sälja den, men har man ett så dyrt djur, borde man inte ha en ordentlig buffert? Det går inte att leva på marginalerna då, vad gör du om den blir sjuk tex?

• Anonym (Klover)
    alltvarupptaget skrev 2019-10-29 06:11:20 följande:

Men vad är det ni inte förstår? Jag kommer få full lön igen nästa löning. Om hästen skadas så är det inga problem för hon är som sagt fullförsäkrad. Släpp hästen om ni vill tillföra något vettigt. Jag hamnade mellan två löner för att på jobbet innan så fick vi lön för samma månad. Men det nya så får man månaden efter. Inte så konstigt va ?. Lägg ner att vara otrevliga.

Be om förskott på lönen?

Sälj sadeln och rid barbacka, köp ny när hästen kommer.

Är det en snäll häst, hyr ut den någon timme varje dag åt någon som vill rida.

Hyr ut till ponnyridning om det händer något jippo där du bor närmsta tiden

Ring soc och fråga om akutmatpengar

Ring kyrkan och kolla om de kan bidra med en matkasse

Fråga någon vän eller några vänner om litet lån

I sista utväg: sms-lån

Det viktiga är: det du ev lånar denna månaden, kan du betala tillbaka när nästa lön kommer?
  • Anonym (Klover)
    Anonym (Klover) skrev 2019-10-29 06:44:54 följande:

Sälj sadeln och rid barbacka, köp ny när hästen kommer.

*När lönen kommer ska det såklart stå!

• Anonym (Klover)
    alltvarupptaget skrev 2019-10-29 06:52:05 följande:

Helt orimligt att sälja en sån sadel och sen köpa en ny. Släpp allt som har med hästen att göra.

Ok, och alla mina andra förslag dissar du också eller varför fokuserar du på de förslag du tycker är dåliga?

Fokusera på de bra förslagen istället för att gnälla på alla som försöker hjälpa dig.

Kan du be om förskott på lönen?

Kan du ringa soc eller kyrkan?

Kan du låna av vänner?

Kan du få sms-lån?
Svar på tråden Inga pengar..