• Anonym (Ledsen)

    Saknar mina bonusbarn

    Jag har funnits i mina bonusbarns liv sen dom var 2år till 11 år gamla.

    Nu har jag och deras pappa gått skilda vägar. Det har varit dåligt i några år men vi har försökt och försökt tills det inte gick längre.

    MEN han vägrar låta mig träffa barnen och jag är helt förtvivlad. Jag saknar dom enormt mycket.

    Hur hanterar jag det här?

  • Svar på tråden Saknar mina bonusbarn
  • MaryM

    TS, först och främst: jag börjar nästan gråta här på tåget av medlidande för dig och barnen!

    Är pappan mycket bitter på dig? Vad det du som lämnade honom?

    Jag tänker att du kan ju förmodligen gå den juridiska vägen för att träffa barnen men frågan är om det är bäst? Du kanske ändå ska ha lite is i magen och vänta någon månad till. Pappan kanske kommer på att det vore fint med lite avlastning när den första bitterheten har lagt sig.

    Du kan ju iofs kontakta en familjerättsadvokat redan nu för att kolla dina rättigheter. Men jag hade inte gått i öppen strid med exet just nu, han kan ju lugna ner sig.

    Hur är han normalt som person? Är han en bra pappa?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Queeniee42

    Jag tror inte att det är en god ide´att driva processer för att få träffa barnen. Det kommer inte underlätta er framtida kommunikation om barnen. Oklart för min del om det fans en mamma? 

    Se till att i nuläget finnas där för barnen på det sätt som går? Skicka meddelanden, brev , presenter, kolla på träningar eller matcher. Visa barnen att du finns och att du bryr dig om dem. Om deras pappa får lugna sig lite så kommer även han att förstå att det är viktigt för barnen att hålla kontakt med dig...

  • Anonym (Ledsen)

    Han har ringt nu på morgonen!! Han har ändrat sig!!!

    Hans mamma har varit där igår och pratat med honom och barnen. Barnen vill träffa mig och han säger att han har varit orättvis mot dom. Dom kommer hem till mig i eftermiddag!!!!!! Han säger att dom kan sedan få vara hos mig varannan helg. Jag är så fruktansvärt glad!!!

  • Anonym (........)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-10-29 09:35:00 följande:

    Han har ringt nu på morgonen!! Han har ändrat sig!!!

    Hans mamma har varit där igår och pratat med honom och barnen. Barnen vill träffa mig och han säger att han har varit orättvis mot dom. Dom kommer hem till mig i eftermiddag!!!!!! Han säger att dom kan sedan få vara hos mig varannan helg. Jag är så fruktansvärt glad!!!


    Fantastiskt!! Så glad för din skull :D
  • Anonym (Samma här)

    Du är inte ensam Ts!

    Jag var mamma till bonus i 15år, men pappan är psykiskt sjuk och vägrar bonus all kontakt med mig.

    Jag har gråtit floder och saknar bonus varje dag. Jag förstår inte hur man kan vara så ego att ta ett barn från sin tryggaste anknytning (mig), bara för att jävlas.

    Jag hoppas att din fd inte är så sjuk som min, och kan tillåta att ni har kontakt då och då.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Samma här) skrev 2019-10-29 09:49:02 följande:

    Du är inte ensam Ts!

    Jag var mamma till bonus i 15år, men pappan är psykiskt sjuk och vägrar bonus all kontakt med mig.

    Jag har gråtit floder och saknar bonus varje dag. Jag förstår inte hur man kan vara så ego att ta ett barn från sin tryggaste anknytning (mig), bara för att jävlas.

    Jag hoppas att din fd inte är så sjuk som min, och kan tillåta att ni har kontakt då och då.


    Han har ringt nu på morgonen och jag kommer få träffa dom idag!!!

    Jag förstår känslan. Det är helt fruktansvärt. Hur länge sen är det du träffade ditt bonusbarn? Hur gammalt är barnet?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (........) skrev 2019-10-29 09:36:29 följande:

    Fantastiskt!! Så glad för din skull :D


    Taaack!! Jag svävar på moln av lycka! Längtar så tills dom kommer :D
  • Brumma
    Anonym (Samma här) skrev 2019-10-29 09:49:02 följande:

    Du är inte ensam Ts!

    Jag var mamma till bonus i 15år, men pappan är psykiskt sjuk och vägrar bonus all kontakt med mig.

    Jag har gråtit floder och saknar bonus varje dag. Jag förstår inte hur man kan vara så ego att ta ett barn från sin tryggaste anknytning (mig), bara för att jävlas.

    Jag hoppas att din fd inte är så sjuk som min, och kan tillåta att ni har kontakt då och då.


    Har du kontaktat socialnämnden?

    Värt att prova tänker jag...

    För barnets skull ..
  • Anonym (Ledsen)
    MaryM skrev 2019-10-29 07:57:05 följande:

    TS, först och främst: jag börjar nästan gråta här på tåget av medlidande för dig och barnen!

    Är pappan mycket bitter på dig? Vad det du som lämnade honom?

    Jag tänker att du kan ju förmodligen gå den juridiska vägen för att träffa barnen men frågan är om det är bäst? Du kanske ändå ska ha lite is i magen och vänta någon månad till. Pappan kanske kommer på att det vore fint med lite avlastning när den första bitterheten har lagt sig.

    Du kan ju iofs kontakta en familjerättsadvokat redan nu för att kolla dina rättigheter. Men jag hade inte gått i öppen strid med exet just nu, han kan ju lugna ner sig.

    Hur är han normalt som person? Är han en bra pappa?


    Jag kommer få träffa dom idag! Hans mamma var där igår och dom hade pratat tillsammans med barnen och barnen vill träffa mig så han har ändrat sig.

    Han verkar bitter men jag vet inte varför. Beslutet om att dela på oss var bådas. Men var jag som började diskutera det.

    Normalt är han bra. Men har svårt med att prata om känslor och håller inne mycket. Han är en jättebra pappa, fast med det praktiska är det jag som skött det mesta.
  • Brumma
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-10-29 09:35:00 följande:

    Han har ringt nu på morgonen!! Han har ändrat sig!!!

    Hans mamma har varit där igår och pratat med honom och barnen. Barnen vill träffa mig och han säger att han har varit orättvis mot dom. Dom kommer hem till mig i eftermiddag!!!!!! Han säger att dom kan sedan få vara hos mig varannan helg. Jag är så fruktansvärt glad!!!


    Gud så skönt! För både dig och barnen :)

    Bra mamma som "lägger sig i" när barnbarnen mår dåligt!

    Jag hade tur när vi separerade (vi hittade dock tillbaka senare men det visste vi inte då). Både pappan och mamman avsatte tid med dottern på "sin" tid och "gav" till mig :)

    Skönt att även ditt ex tänkt till :)
Svar på tråden Saknar mina bonusbarn