Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Försent att tänka om i livet?

Tycker heller inte det är för sent. Jag går i samma tankar som du. Blev klar i somras med min utbildning men vet inte om det verkligen är det jag vill jobba med. Funderar och har gjort det ett tag på att plugga ett helt annat. Ville då inte hoppa av utbildningen jag gick då den ändå va intressant. Men nu har både suget och intresset för att utbilda mig till det andra ökat, speciellt då jag inte fått något jobb inom det jag pluggar och kommer nog att krävas en flytt för att få det och det är inte möjligt.

Det som gör mig tveksam är ju CSN. Inte roligt att öka på det lånet. Jag skulle ju rekommendera dig att skippa din master vad gör den för nytta för dig? Sök jobb istället så kan du spara ihop lite pengar och dra ner på ditt CSN lån.

Vad gäller din personlighet så kommer du att utvecklas under de fem år du går utbildningen. Dina diagnoser ser inte jag som något negativt. Många söker ju sig till vissa jobb pga ett personligt intresse så som egen diagnos eller närståendes eller att man haft en tuff uppväxt. Jag tror att du kommer att klara det!

Svar på tråden Försent att tänka om i livet?