• Anonym (Förstörd)

Ett mer neutralt ord än ”bonusbarn”??

Hej..

Jag är för tiotusende gången helt förintad av min bonusdotters mamma. Bonusdottern tar med så extremt mycket elakheter till oss varannan vecka och vill ju helst bara byta ut mig till sin riktiga mamma.

Jag försöker att se henne som ett offer i allt och upplever inte att jag inte lyckas behandla henne bra. Så jag behöver inte få skäll för det.

MEN.. hon är definitivt ingen ?BONUS? i mitt liv utan det som tär på mig mest.

Vad kallar ni era ?bonusar??

(Det bästa jag kommer på är att kalla henne min sambos dotter).

• Svar på tråden Ett mer neutralt ord än ”bonusbarn”??
  • Anonym (också)
    Anonym (?) skrev 2019-10-30 18:09:18 följande:
    Udda ja kanske. Nära, kärleksfulla, glada och roliga också :)

Du skrev "dina gamla föräldrar". Så därför påpekade jag det.
    Nej, det var inte jag som skrev det.
    Det var signaturen "Oj" som skrev det.
  • Anonym (?)
    Anonym (också) skrev 2019-10-30 18:22:55 följande:

Nej, det var inte jag som skrev det.

Det var signaturen "Oj" som skrev det.

Aha, blandade ihop det då. Sorry
  • Sasu

varför inte bara kalla bonusbarnet vid namn istället.

• BDN
    Anonym (också) skrev 2019-10-30 18:19:41 följande:

Nja, så himla jobbigt var det inte. Och jag är lyckligtvis av med den belastningen nu.

Styvbarn får gärna existera, tyvärr är inte styvföräldrar alltid medvetna om vad de ger sig in i. Det är närmast det jag försöker förmedla.

Varför engagerar du dig så hårt i vad jag skriver?

Känner du dig träffad på något vis?

På vilket sätt skulle jag känna mig träffad, menar du?
  • BDN
    Ess skrev 2019-10-30 18:18:06 följande:

Varför måste föräldern välja bort sitt barn?

Det handlar bara om att acceptera att den ursprungliga synen på familj och ansvarsfördelning inte finns längre. Det fungerar klart lättare med en som varit skild länge, än med en som är nyskild.

De var gäster när de kom på umgänge och gäster när de hälsar på nu med.

Om man flyttar in med någon som "också" som skrev:

"Fast har föräldrarna separerat och sen flyttat ihop med en ny, kanske t o m flyttat in hos sin nya.. Då blir det annorlunda. Skulle en man som är pappa flytta in hos mig då blir inte mitt hem hans ungar hem bara för att han flyttade in"

Ungarna hör ju till mannen och är de hos sin pappa mer än på sporadiska umgängen så anser jag att föräldern väljer bort sitt barn om han accepterar att barnen ska leva som gäster i han och partnerns gemensamma hem.
  • Anonym (också)
    BDN skrev 2019-10-30 19:35:23 följande:
    På vilket sätt skulle jag känna mig träffad, menar du?
    Inte vet jag, kanske eftersom du tjatar vidare?
    Jag har nog inte så mycket mer att tillägga faktiskt...
  • Ess
    BDN skrev 2019-10-30 19:38:50 följande:
    Om man flyttar in med någon som "också" som skrev:

"Fast har föräldrarna separerat och sen flyttat ihop med en ny, kanske t o m flyttat in hos sin nya.. Då blir det annorlunda. Skulle en man som är pappa flytta in hos mig då blir inte mitt hem hans ungar hem bara för att han flyttade in"

Ungarna hör ju till mannen och är de hos sin pappa mer än på sporadiska umgängen så anser jag att föräldern väljer bort sitt barn om han accepterar att barnen ska leva som gäster i han och partnerns gemensamma hem.
    Jag hade inte heller sett mitt hem som hans barns hem, även om han flyttat in hos mig. I vilket fall som helst så hade jag sett till att säkra min bostad åt mig själv genom samboavtal eller äktenskapsförord, för annars hade det kanske blivit så att han hade störst behov av bostaden om vi separerat. 
    Jag hade heller inte velat ha hans barn skrivna på min adress, där hade jag satt stopp om det kommit på tal. 

Han väljer väl inte bort något barn bara för att det blir sett som en gäst. Välja bort innebär att inte ha umgänge och kanske inte kontakt överhuvudtaget.
    Han såg själv sina barn som gäster i vår gemensamma bostad, de hade ingen anknytning till den.
  • Anonym (?)
    Ess skrev 2019-10-30 20:02:17 följande:

Jag hade inte heller sett mitt hem som hans barns hem, även om han flyttat in hos mig. I vilket fall som helst så hade jag sett till att säkra min bostad åt mig själv genom samboavtal eller äktenskapsförord, för annars hade det kanske blivit så att han hade störst behov av bostaden om vi separerat. 

Jag hade heller inte velat ha hans barn skrivna på min adress, där hade jag satt stopp om det kommit på tal. 

Han väljer väl inte bort något barn bara för att det blir sett som en gäst. Välja bort innebär att inte ha umgänge och kanske inte kontakt överhuvudtaget.

Han såg själv sina barn som gäster i vår gemensamma bostad, de hade ingen anknytning till den.

Låter kallt.
  • Anonym (också)
    Ess skrev 2019-10-30 20:02:17 följande:

Vi är på samma bana, du och jag. Verkligen.
  • Anonym (Bingobarn)

Bingobarn.

(Mina barn och dina barn verkar vara riktigt jobbigt)

Svar på tråden Ett mer neutralt ord än ”bonusbarn”??