BDN skrev 2019-10-30 19:38:50 följande:
Om man flyttar in med någon som "också" som skrev:
"Fast har föräldrarna separerat och sen flyttat ihop med en ny, kanske t o m flyttat in hos sin nya.. Då blir det annorlunda. Skulle en man som är pappa flytta in hos mig då blir inte mitt hem hans ungar hem bara för att han flyttade in"
Ungarna hör ju till mannen och är de hos sin pappa mer än på sporadiska umgängen så anser jag att föräldern väljer bort sitt barn om han accepterar att barnen ska leva som gäster i han och partnerns gemensamma hem.
Jag hade inte heller sett mitt hem som hans barns hem, även om han flyttat in hos mig. I vilket fall som helst så hade jag sett till att säkra min bostad åt mig själv genom samboavtal eller äktenskapsförord, för annars hade det kanske blivit så att han hade störst behov av bostaden om vi separerat.
Jag hade heller inte velat ha hans barn skrivna på min adress, där hade jag satt stopp om det kommit på tal.
Han väljer väl inte bort något barn bara för att det blir sett som en gäst. Välja bort innebär att inte ha umgänge och kanske inte kontakt överhuvudtaget.
Han såg själv sina barn som gäster i vår gemensamma bostad, de hade ingen anknytning till den.