• Anonym (Anonym Tjej)

    Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

    Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion och vill bara dubbelkolla med någon annan att jag inte är ute och cyklar. Han blev upprörd över att jag ifrågasatte detta.

    Vi bor inte ihop så jag har inte insyn i hur det ser ut i sin helhet. Men i helgen såg det ut så här:

    Fredag - 2 st starköl 50 cl

    Lördag - 4 st starköl 50 cl, 1 st starköl 33 cl, 1 drink 4 cl och en flaska vin

    Söndag - 2 st starköl 50 cl

    Det var ju framför allt lördagens konsumtion jag reagerade på.

    Liknande har skett vid tidigare tillfällen.

  • Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion
  • Anonym (Hm)

    Om det bara är för en helg så tycker inte jag att det var en stor alkoholkonsumtion...

    Flera av mina vänner, partners som singlar, kan göra av med en bag in box under en helg (fredag-lördag) när barnen sover. Blir nå glas till middagen, framöver tvn osv.

    Kan även ske att det tas ett glas vin eller 2 mitt i vardag också när barnen sover.

    Jag hade inte reagerat på din pojkväns alkoholintag under helgen

  • Anonym (K)
    Anonym (Hm) skrev 2019-10-30 19:13:11 följande:

    Om det bara är för en helg så tycker inte jag att det var en stor alkoholkonsumtion...

    Flera av mina vänner, partners som singlar, kan göra av med en bag in box under en helg (fredag-lördag) när barnen sover. Blir nå glas till middagen, framöver tvn osv.

    Kan även ske att det tas ett glas vin eller 2 mitt i vardag också när barnen sover.

    Jag hade inte reagerat på din pojkväns alkoholintag under helgen


    Jag förstår ts. Jag tycker inte den mängden och 3 dagar låter sunt. Jag tycker det låter som nåt slags alkoholmissbruk om man trycker i sig en flaska vin, 4 öl och en drink samma kväll. :-O För så mycket vätska dricker man ju ibte till vardags direkt. Läre ju vara ett par liter vätska.
  • LoveRain

    Är det alltid ungefär sådär på helgen?

    Tycker inte det låter bra att dricka starköl flera dagar i rad samt toppa det med både vin och sprit. Hade tyckt det var ok, om än inte bra, om det var en enstaka gång per år att dricka så. Är det ofta hade jag varit orolig.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (K) skrev 2019-10-30 19:18:10 följande:

    Jag förstår ts. Jag tycker inte den mängden och 3 dagar låter sunt. Jag tycker det låter som nåt slags alkoholmissbruk om man trycker i sig en flaska vin, 4 öl och en drink samma kväll. :-O För så mycket vätska dricker man ju ibte till vardags direkt. Läre ju vara ett par liter vätska.


    Missade att det var en flaska !

    Trodde det var ett glas!

    I övrigt så tyckte jag inte det var konstigt men en flaska... det är min akilleshäl :/
  • Anonym (Anonym Tjej)

    Nej, det är inte alltid så, det beror på vad vi gör under helgen. Ses vi när jag har mina barn är det i princip ingen alkohol alls eller max en starköl. Men det är absolut inte första gången och jag skulle gissa att liknande skedde veckan innan, då var han ute med vänner till halv fyra, men jag var ju inte med så jag kan ju förstås inte veta.

  • Anonym (Anonym Tjej)
    Anonym (Hm) skrev 2019-10-30 19:49:11 följande:

    Missade att det var en flaska !

    Trodde det var ett glas!

    I övrigt så tyckte jag inte det var konstigt men en flaska... det är min akilleshäl :/


    Yes! En hel flaska vin.
  • Anonym (Is i magen)

    Jag hade haft is i magen.

    Jag är kvinna 30+ och har hög tolerans.

    Får sällan tillfälle att dricka alkohol men när jag gör det krävs det lite större mängder.

    Har jag tex bjudning på bröllop och kalas två helger i rad men är nykter resterande del av året ser jag inget problem med att få i mig 2 flaskor vin innan middag, dricka till middagen ovh eventuellt någon drink efter. Kan bli dagen efter med så typ en bag in box över en helg som mysdricka plus lite annat som kan slinka ned.

    Lämnar regelbundet prover pga mitt arbete och jag ligger aldrig ens på gränsen till måttlig konsumtion enligt b- pEth.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Anonym Tjej) skrev 2019-10-30 19:54:14 följande:

    Yes! En hel flaska vin.


    Det är ju svårt att basera på om alkoholkonsumtionen är allvarlig eller värd att reagera på när man inte vet så mycket mer än att han bara drack..

    Hur gammal? Hur ofta? Är det vid festtillfällen och man passar på, ja då är det kanske en sak men sitter man hemma och dricker den mängden varje helg ensam.... då är det kanske en annan sak..
  • Miss Skywalker

    Beror på hur det påverkar honom. Vissa är tåligare än andra. Blir han d-rak, stökig och välter bokhyllan eller kan han uppföra sig och sprida ut mängden så han håller sig salongs? Nu pratar jag om lördagen, de andra dagarna var inte värda att ta upp..

Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion