Mackan1978 skrev 2019-10-30 20:27:13 följande:
Det känns som det är dags att lämna en sådan man.
Om du mår dåligt av det ska du nog lämna .
Anonym (Levt med en alkoholist) skrev 2019-10-30 22:48:07 följande:
Det är inte direkt mängde jag reagerar på, utan att han drack både fredag, lördag OCH söndag! Varför drack han på söndagen? Dricker han även måndag, tisdag osv? Jag hade lämnat! Gör inte om misstaget att leva med någon som har problem med alkohol!
Här är en till o fundera över , det är många som har supit bort sina kära .
Anonym (...) skrev 2019-10-31 07:31:43 följande:
Det är ju allmänt känt att par där de har olika syn på droger/alkohol passar mindre bra ihop.
Han kanske ligger något i gränslandet för riskfyllt beteende, och du har en mer nykter syn på det hela.
Skillnaden i synsätt skapar mer konflikt än själva beteendet isig. Tror du får försöka släppa det, så länge som det håller sig till helgen och inte påverkar dig negativt.
Påverkar det dig negativt så lämna .
Han kommer aldrig att välja dig o dina barn före drickandet.
Drickandet kommer alltid först , för annars blir det ju ingen riktig helg .
Anonym (M) skrev 2019-10-31 08:38:11 följande:
Om det där är ?normalt? intag för honom på en helg, plus ev. nån aw under veckan så tycker jag att det finns anledning att vara orolig. Att han blir arg över att du ifrågasätter hans alkoholintag tycker jag är ytterligare en anledning till oro. Är man inte i riskzon så har man inget att försvara, går man i försvar tyder det på att det är något som betyder mycket för honom som hotas.
Ja , du hotar hans drog
Zarch skrev 2019-10-31 11:40:28 följande:
Det säger ...............................................................
Ta en funderare på ifall det här är en kille som passar dig istället, finns gott om killar som är nykterister så hitta en sådan kanske?
Ta dig en funderare om hur du vill ha det i framtiden på helgerna.
---------------------------------------------------------------------------------------
Det du känner nu förstår bara dom som har levt med en alkoholist.
Tro mig , jag vet.
Jag levde ihop med en kvinna som drack ganska mycket o ofta .
Det slutade med att hon lämnade mig o barnen för att leva ett
annat liv än vårat då tråkiga normalliv med hus o familj.
Lycka till