Inlägg från: smulpaj01 |Visa alla inlägg
  • smulpaj01

Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion

Anonym (M) skrev 2019-10-31 08:38:11 följande:

Om det där är ?normalt? intag för honom på en helg, plus ev. nån aw under veckan så tycker jag att det finns anledning att vara orolig. Att han blir arg över att du ifrågasätter hans alkoholintag tycker jag är ytterligare en anledning till oro. Är man inte i riskzon så har man inget att försvara, går man i försvar tyder det på att det är något som betyder mycket för honom som hotas.

Håller verkligen inte med! Ts pojkvän har inte nån oroväckande alkoholkonsumtion så han behöver inte försvara något!

Däremot förstår jag att han blir förbannad av en sån helt onödig anklagelse, inte okej alls. Ts bör be om ursäkt och hoppas att han godtar den.
  • smulpaj01
    Anonym (nä) skrev 2019-11-02 09:54:19 följande:

Han kanske tror det, men innerst inne känner han att det träffade rätt då reagerar han så här.

Sen om man väljer att se det som en anklagelse i stället för omtänksamhet säger också en hel del. Då vill man inte att någon ska lägga sig i, och om man tycker att ens älskade ska sköta sitt och inte bry sig när hon tycker det verkar som något är fel, varför ska man vara tillsammans kan jag undra. TS pojkvän har surat i flera dagar om jag tolkar det rätt.

TS bjud hem honom till dig i helgen. Men ha ingen alkohol, bjud på annat och se om han klarar sig utan.

Vilket trams. Nej detta är inte omtänksamhet, det är inget han behöver "ta åt sig på" då han inte har gjort något fel.

Självklart klarar han sig utan alkohol, tror du verkligen inte det själv?
  • smulpaj01
    viktorjohan skrev 2019-11-04 15:50:44 följande:

Jag tycker nog det finns mest anledning att fundera över söndagens konsumtion.

Visst var lördagens intag väl mycket, men inte nån katastrof heller. I alla fall inte om det var under många timmar och om det inte sker alltför ofta.

Men va? Det var TVÅ öl, vad är det att fundera över?
Svar på tråden Jag ifrågasatte min pojkväns alkoholkonsumtion