Inlägg från: Theredsuun |Visa alla inlägg
  • Theredsuun

Väldigt jobbigt

Grattis till bebis!

Amningsnapp är bökigt men gjorde att jag kunde amma. Både grepp och att bolla med nappen tar tid att få bra flyt på men jag lovar det blir bättre.

Vill du amma, ge inte upp nu utan försök öva och öva nu när sambon fortfarande är hemma, du testar själv först sen om det inte går hjälper sambon. Jag åkte tillbaka till BB av detta anledning då greppet inte funkade, men med 3 intensiva dygn hitta vi Amningställning som funkade (dock fortfarande lite hjälp hemma av sambon), därefter när amningen rullade på testa vi andra ställningar.

Att lära sig å se när bebis börjar bli hungrig är också en träningssak, min Bebis var väldigt punktlig med varannan timme och är fortfarande det idag 7 månader. Börjar bebis böka och skrika vid brösten försök lugna först innan annars är det svårt att få ett bra grepp. Buffa lite i rumpan och nynna lite funkade för oss.

Jag hade 5 amningsnappar (bra att ha så man slipper tvätta nappen på natten utan bara ta en ny), lärde mig om man tvätta dom i varmvatten först sedan diskmedel och varmvatten samt avsluta med kallvatten så satt dom som bäst! Efter du har kokat dom skölj dom i kall vatten.

Sen kan det vara så när bebis blir äldre och dina bröstvårtor har blivit utdragna så kan det kanske gå att jobba bort nappen, vi lyckade tillslut när han var 3,5 månad.

Även fast det var jättebökigt och många många frustrerande amningar så är jag idag så tacksam att det finns amningsnapp och att jag inte gav upp trots jag ville det så många gånger!

Men amma är inte ett måste du måste välja hur du vill göra!

Svar på tråden Väldigt jobbigt