• Anonym (normal?)

SE HIT ni som är runt 167cm lång.....

Hur mkt väger ni som är 1,67 lång???
    jag väger 66-67 kg och alltid sett mig som "normalviktig"...men efter att ha läst runt här på fl att jag väger för mkt???

så vad "bör" man väga när man har den längden??? vad väger ni??

• Svar på tråden SE HIT ni som är runt 167cm lång.....
  • Anonym

Jag är 167 och väger 72kg. Jag har alltid vägt runt 65 kg och det tycker jag är helt normalt. Ska försöka gå ner 7 kg till sommaren, men det är alltid lättare att gå upp än ner, så vi får se.

• Anonym (&så normal)

Man ska väga under 70kg för att ha ett normalt BMI. Själv väger jag 70 kg och ser inte tjock ut. Skulle dock vilja gå ner så att jag har min trivselvikt, dvs samma som du väger, 66-67

Du ÄR m.a.o normalviktig

• amasonas

Jag har ingen aning om vad man ska väga men jag väger i vanliga fall 52 kilo till mina 1.66.(är gravid nu..) har alltid vägt det, så för mig är det normalt , vad som är normalt är nog upp till varje människa,beroende hur du lever, jag menar tränar du tex mycket så väger du förmodligen mycket mer än mina 52 för jag tränar inget=inga muskler=mindre vikt.

Du är förmodligen alldeles normal & jättefin, tror inte att man kan gå efter förskrivna mallar när det gäller vikt.Mår du bara bra själv så kvittar det vad det står på vågen.

• malin21

jag e 165 å väger 67kg..
    e det normalt??

har alltid vägt under 60 innan jag vart gravid..
    har en son på 3.5 månader!!

• Anonym (bmi 24)

Här finns en sida jag brukar rekomendera när mågon undrar. Här kan du räkna ut bmi mm.
    sedan är det ju helt individuellt vad som är övervikt. Jag tycker INTE att Du väger för mycket.

www.markazits.com/diet/bmi.php

Kramar. :)

• Anonym (Gravida)

Innan jag blev gravid nu för andra gången så vägde jag runt 57-58 kg. Trivs bäst när jag ligger runt 55-56 men tycker att jag är normalviktig. Har som mest (ogravid) vägt 62 och ansåg mig inte heller då vara överviktig utan fullt normal. Trivs dock bättre när jag väger lite mindre.

• Anonym (me)

Jag är några cm längre.. är 173... Är nöjd om jag väger 63. Själv växlar jag rätt friskt mellan 63 och 67.. Har hört att är man tex 185 ska man väga 75, är man 170 ska man väga 60, osv.. Vet inte vart jag fått det från.. Men enligt det tankesättet ska man ju väga 57 då man är 167...

• norgesessan

jag är 168, och väger mellan 60 och 63 (det ändras på en dag) min trivselsvikt är 57-58, fast det har jag nog inte vägt sen innan graviditeten med ettan...fast det är inte nåt jag tänker på, inte gör jag nåt for at gå ner hällre, så om jag börjar promenera lite mer, tänker lite mer p åvad jag äter (äter rätt så bra redan) så kommer jag nog ner dit, om jag bara "vill"

• TheReLe

har vägt 55 som lägst men numera pendlar jag mellan 62 och 65..

• Anonym (normal?)

ok...tack för alla svar.....
    ska försöka komma ner till 60kg.....

Svar på tråden SE HIT ni som är runt 167cm lång.....