• Anonym (normal?)

SE HIT ni som är runt 167cm lång.....

Hur mkt väger ni som är 1,67 lång???
    jag väger 66-67 kg och alltid sett mig som "normalviktig"...men efter att ha läst runt här på fl att jag väger för mkt???

så vad "bör" man väga när man har den längden??? vad väger ni??

• Svar på tråden SE HIT ni som är runt 167cm lång.....
  • Fii4

Om man ska lyssna på alla hälsofreak å kolla på kändisarna så ska man nog väga under 40 för å vara frisk.. :P
    Det verkar ju så iaf..

Själv har ja alltid sagt att så länge man kan se sina fötter när man tittar rakt ner så e man inte tjock.. :P

Dock gäller inte de nu med denna magen.. :D

Sen så ska man nog väga nåt runt 60 om man e 165 nåt där..
    Men orka tänka på vikten.. Så länge ja trivs med mig själv så e ja då inte tjock !
    Visst, jag har världens sämsta kondition å så men.. Vem fasen gillar å gå i uppförsbackar ? :P

Jag har då aldrig vart smal, hur man nu e när man e de.. Men oj va snygg ja e ! :D

• sarah

164 cm och väger normalt 52 kg (är lite höggravid just nu)

***Mamma till Mathilda född 040323 & Bebis Bf 24/3 06 ***
  • Buttelina

väger man lika mycket som man är lång så är det definitivt inte för mycket.1.67 och väger 67 är hur bra som helst tycker jag.

• Mor i maj 06

Du väger helt normalt! Jag väger ungefär samma (innna graviditetet dvs). Jag tycker iofs att vikt är ganska betydelselös, det är VOLYMEN som spelar roll - tidigare vägde jag mindre och drog stlk 38 - så började jag träna 3-4 ggr i veckan - gick upp i vikt - men ner till storlek till 36...Och vilket är viktigast? Vad som syns eller vad vågen säger???

Ser fräschare ut öht med mer muskelmassa...nej nje är ingen broiler - men mer "fast i hullet" om Du förstår vafd jag menar....

• Rockelina

jag väger för det mesta 60. jag brukar få höra jag är för smal när jag kommer under 58 och känner mig mullig när det är över 62.

• Alda

Jag är 1,67 lång.

tycker du verkar ha en perfekt vikt!

jag har alltid varit väldigt smal men nu på senaste tiden har jag gått upp endel vilket är positivt. väger nu runt 57 kg och jag känner mig fortfarande ganska small!

• Gladskiten

Jag är 1,69 & väger 55 kilo. Helt nöjd faktiskt.

• Emmys

Du väger INTE för mycket. Jag är 1.68 lång och väger 72 kg. Har legat kring 65 kg tills för något år sedan då jag gick upp lite. Var på hälsokontroll via jobbet och fick veta att min idealvikt låg mellan 58-72 kg. Ett ganska stort spann. Det handlar ju inte bara om vikt. Kroppsform, muskler och allmänhälsa är minst lika viktiga.

• Anonym (fetto)

168 och väger 109kg... det du!

Skulle göra vad som helst för att väga runt 80...

• Anonym (Tjockis!)

Jag är 1.65 och väger 93kg.........................om man ändå kunde vara smal!

• MARIA99

Jag är 166 cm & innan jag blev gravid denna gången vägde jag 68-70 kg. Är inte nöjd med det men orkar inte kämpa så mkt för att gå ner heller..

• Babe23

jag e 165 cm, väger 47kg... tycker jag e alldeles för smal

• MissLilo

jag är 165,5 och väger 50 kilo i vanliga fall.....alldelles för smalt. Kämpar med att gå upp till 55 iaf. Får se om jag stannar där efter den här forlossningen.....kan ju alltid hoppas!

Vad man bör väga??? (bra fråga!!)tycker dte är så olika!!! Vissa passar jua tt vara smal,a andra mellan, andra mulliga osv....

Men sen så har ju vissa höfter, andra stora bröst.

• gumgum

jag är 167,5 o väger kring 65-67,o tycker att jag e alldeles lagom!o sen blir ju kroppen förändrad när man fått en liten älskling oxå!strunta i vågen o må bra i ställe

• Mej 70

Jag är 1,67 cm och innan jag blev gravid vägde jag runt 55-56 kg
    Det trivs jag med, då är jag ganska smal!
    Nu med en son på 10 veckor väger jag 59-60 kg.
    Kram

Svar på tråden SE HIT ni som är runt 167cm lång.....