Behöver gå ner i vikt
Banta när man ammar, eller banta överhuvudtaget låter inget vidare. Ungen får nog i sig sitt men vad blir över för dig? Jag rasade i vikt av amning och var konstant hungrig men tänker att jag kanske ändå har lite tips. Amningen gör dig ju hungrig. Vad äter du när du inte kan stå emot? Bra grejer eller skräp?
Om du är själv med bebis förstår jag att det är svårt att motivera sig att orka -och stressigt! Man sover dåligt, äter på oregelbundna tider och jäktar ( typ allt som är dåligt om man inte vill gå upp i vikt).
Men om du matpreppar, förbereder vissa saker och lagar mycket av nyttig mat när du kan som du ställer som matlådor i kylen går det ju fort att fixa maten när det väl är dags. Var noga med att lägga upp en lagom portion i lådan också så reglerar du mängden om du tycker att du behöver det. Vår familj kör mycket så, inte för att gå ner i vikt utan för att hinna med att få bra mat under den pressade veckan men tror det kan hjälpa dig ändå. Man får bra koll på sin mat.
Mitt bästa mellanmål var äppelklyftor med jordnötssmör, ris/majskakor med jordnötssmör och jordgubbe, Eller t.ex. avocado eller en näve nötter/russin. Jag tror nyttigt fett/protein behövs för den där mättnadskänslan.