Inlägg från: Anonym (Zoom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Zoom)

Vad blir det för mat?

Åt tunnbröd med falafel, ajvar, turkisk yoghurt med koriander och lite riven vitkål till lunch idag. Enkelt, gott och snabbt.

Till middag ska jag göra något med lövbiff. Kanske en stroganoff med ris. 

• Anonym (Zoom)

Idag åkte jag till kontoret igen för första gången sedan i mitten av juni.

Lagade ris och kalkonköttbullar i morse samt stekte strimlad vitkål, tomat, paprika och salladslök och packade med mig till lunch.

Till middag tänkte jag göra en enklare köttgryta med ris. Det blir nog uppskattat. 

• Anonym (Zoom)

Idag lagade jag minutstrimlor - kycklingfilé - som jag kryddade med salt, peppar, paprika, spiskummin, chili flakes och ett uns curry. Till detta åt jag pasta linguine och en hemgjord pesto som blev svingod. 

Jag använde det här receptet: www.ica.se/recept/pesto-med-basilika-717599/ 

Mitt tips är att minska något på olivoljan, det blir ju gott oavsett men kanske lite väl mycket olja. 

• Anonym (Zoom)

Ska göra lite meal prep idag. Åker till Ica och storhandlar och gör följande:

köttbullar

kycklinglårfiléer i ugn

cevapcici på nötfärs (dessa brukar jag lägga i pitabröd med ajvar och turkisk yoghurt samt grönsaker)

Det ska jag använda till matlådor och när mitt barn kommer hem från skolan helt utsvulten så att hen inte äter mackor istället. 

Matlåda imorgon blir nog köttbullar med ris och grönsaker.

Middag idag blir nog kycklinglårfiléer (tycker dessa är så mycket saftigare och godare än vanlig kycklingfilé) med min hemgjorda pesto och pasta. 

Ha en smarrig vecka allihop! 
  • Anonym (Zoom)

Jobbar hemifrån idag och gjorde detta till lunch:

-misosoppa med skivor av champinjon och lite bladpersilja
    -pannbiff som jag hade klar i kylen
    -jasminris 
    -gurka och körsbärstomater
    -en bit sötpotatis

Till middag tar jag nog bara något lätt. Kanske lite mer misosoppa. 

• Anonym (Zoom)

Lunchen idag blev ångkokt torskrygg med tomatsås och kokt potatis med bladspenat på sidan av.

Efterrätten blir färska hallon med mjölk. 

Imorgon blir det brunch på restaurang! 

• Anonym (Zoom)

Igår blev det kycklinglårfilé med ugnsstekta grönsaker (paprika, rödlök, sötpotatis, potatis, morötter). Det blev grönsaker över så dessa äter jag idag till lunch tillsammans med en hemgjord pannbiff.

Gör nog lite fler pannbiffar så att vi kan äta dem ikväll som hamburgare med sallad till eller pljeskavica - hamburgare i pitabröd eller liknande. Så gott med ajvar och turkisk yoghurt och massor av grönsaker! 

• Anonym (Zoom)

Jag gör nog pinsa med lite tunt hyvlade päron och mozzarrella

• Anonym (Zoom)

Gjorde tonfisksallad till lunch - enkelt med färdiga salladspåsar och en burk tonfisk. 

Ikväll blir det hamburgare på restaurang. 

• Anonym (Zoom)

Jag tänkte prova på att göra pasta puttanesca ikväll.

Är inne i en pastaperiod just nu. 

• Anonym (Zoom)
    Nandez skrev 2025-10-02 22:08:13 följande:

Hemmagjord pizza

Bra idé! Jag kanske köper ingredienser så att vi kan göra våra egna pinsor ikväll!
    Mayjel skrev 2025-10-02 22:26:09 följande:

Inhandlade två pizzabitar från Billys förut.

Brukar inte köpa färdiga fryspizzor men dessa var nån sorts efterrättspizzor som jag aldrig sett förut. Ena med kanel och den andra med saltad karamell. Tyckte den första smakade lite som vanlig kanelbulle. Inget särskilt kanske men kul att testa nåt nytt iallafall.

Jag såg dem på reklamen, kul att de var goda! 
  • Anonym (Zoom)

Jag åt en enkel räksmörgås till lunch. 

Det blir nog kryddiga pannbiffar med grönsaker i pitabröd till middag.

• Anonym (Zoom)

Har lite rökt makrill som jag ska äta på toast till lunch.

Till middag blir det restaurangmat. Det blir nog en god köttbit, pommes och bearnaisesås. Kliché - jag vet. Men ack så gott!

Imorgon blir det libanesiska meze. 

Trevlig helg på er!

• Anonym (Zoom)

Rostade kikärter i ugn ca 20 minuter med kryddor som paprika, spiskummin, salt, peppar, lite honung och olivolja. 

Åt med sallad och pitabröd samt turkisk yoghurt och srirachamajonnäs. 

Mums.

• Anonym (Zoom)

Slängde ihop en snabb jobblunch i morse: pasta linguine med chevre, lite räkor från en burk och pinjenötter. Skalade 2 morötter och tog med. 

Nu är bara frågan vad jag ska göra till middag. 

• Anonym (Zoom)

Sitter hemma själv ikväll så jag gjorde bara en slags pizza av ett pitabröd med tomatpuré, mozzarella, parmesan, pinjenötter, rödlök och basilika. 

Det blev gott! Nu ska jag ta en kopp te. 

Svar på tråden Vad blir det för mat?