Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad blir det för mat?

Nandez skrev 2025-01-22 21:38:06 följande:
    Få se om jag provarGlad

Ja, frukt i maten är inte så tilltalande

Tyckte den var rätt så god faktiskt, sen känns inte burgaren direkt unik, men hade helt klart en god smak i mitt tycke.
    Det är i princip en helt vanlig hamburgare, och med sourecremen och rostade löken.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Nandez skrev 2025-01-23 20:39:16 följande:
    Sourecream och rostad lök är gottGlad
    Tyckte jag med.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Nandez skrev 2025-01-26 21:56:35 följande:

Donken, testade en ny burgare

Och var den god, eller bidde det ingen sådan?
  • klyban

Gjort tamales, och med en köttfärs med ett gäng olika chilis(arbol, guajillo, pasilla och ancho, som rostades.)
    Sen majsblad, masa med talg, och salsa, pico de gallo och gräddfil.
    Typ detta:
    tastesbetterfromscratch.com/mexican-tamales/

Magiskt gott!

• klyban

Hitta en intressant rätt med malfadine(pasta som älskar kletiga såser.)
    Och var i grunden broccoli, vitlök, citron jos och zest, sen ska lägga till lök, kyckling och körsbärstomater.

I mitt huvud låter detta riktigt gott.
    Även lite parmesan såklart, och rejält med svartpeppar, då vi älskar detta.

• klyban

Pulled pork som vi gjorde fusk carnitas på, med vitlökssås och pico de gallo, och idag blir det till lunch pulled pork, ris, sås och med lingon och ättiksgurka.

• klyban
    Nandez skrev 2025-02-23 22:54:39 följande:

Hamburgare från Max

Har du sett Aftonbladets artikelserie om MAX?
    Det fått mig att fundera på att äta där faktiskt, för det var inga vackra saker de höll på med.

• klyban

Kalops.

• klyban

Citron och broccoli mafadine pasta, en rätt alla bör testa och är sjukligt god.

• klyban
    Anonym (God mat) skrev 2025-03-03 06:25:36 följande:
    Vad ar kokplugg?
    Potatis kallas för plugg ibland.
Svar på tråden Vad blir det för mat?