Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Vad blir det för mat?

Pasta Noilly prat idag, och fajitas och massa öl och V75 imon.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Sumprunkare skrev 2025-07-24 17:28:47 följande:

Coq au vin 

Ohh, den gjorde dottern nyss, så god den är.

Kör du tupp, eller kyckling?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Sumprunkare skrev 2025-07-27 08:12:06 följande:

Njure 

Rå eller?
    Eller är det som dina andra inlägg som är försök till göra folk upprörda.(Men misslyckas fatalt.)
    Det finns många goda rätter med njure, men vilken kan man undra varför du inte gav.

• klyban

Fläskfilé Flamenco.

• klyban
    Sumprunkare skrev 2025-07-27 08:12:06 följande:

Njure 

Vi alla väntar fortfarande, eller var det bara nonsens?
  • klyban

Jag och ett av barnen ska göra Gumbo idag, en supergod rätt och när de får koka/sjuda tillräckligt länge.

• Meddelande borttaget
  • klyban
    Blond tjej skrev 2025-08-05 20:23:37 följande:

Tunnbrödsrulle 

Åhh, det var ett tag sedan, men så mycket olika saker man kan göra med den godingen.

Här blir det rester på rester, och lite rostas som tillägg.
    utan tvekan gott med.

• klyban
    Blond tjej skrev 2025-08-06 19:41:34 följande:
    Vi gjorde en klassisk med potmos, korv och räksallad  
    För mig är det mer olika röror, eller ost, skinka, grönt och annat.
  • klyban
    Anonym (Yummie) skrev 2025-08-07 22:29:44 följande:

JR fixade mat vilket innebar hämtade hamburgertallrikar från stans "diner" - gott
    I brist på bättre blir det nog en svensk klassiker imorgon - tacos....
    Detta ger dock taco-paj på lördagGlad

Testa gärna någon gång mer autentiska tacos.
    De som har ett fåtal ingredienser och en del kryddor, och gör göra snabbt med om man så önskar.

Men jag gillar den klassiska texmexen också.

En sak som jag har lite svårt för, inte för det inte smakar gott utan för jag tycker de blir så feta och det är tacopaj.
    Men såklart har man ett berg av grönsaker jämte, så blir det bra ändå.

Här blir det snart Cevichi på hälleflundra.

Svar på tråden Vad blir det för mat?