• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Yummie)

Körde en rensning i i frysarna . - blev en ostsnitzel med gröna ärtor och hemvevad gurkkmajo. .
    På söndag är det planerat köttfärsrsås med tanke på matlådor. Dock är jag svårt sugen på kotletter med ben och kokt  potatis..

• Anonym (....)
    Anonym (Yummie) skrev 2025-05-07 23:58:40 följande:
    Tar gärna mer info på detta.....
    Stekte tigerräkor i gjutgärnspanna i smör, vitlök, salt och citronpeppar, la åt sidan

Sen gjorde jag "pasta alfredo" sås till det, låt räkorna puttra med sista minuterna, blanda i din favorit pasta när den har ca 2 miniter koktid kvar, ta bort från plattan och låt stå med lock ca 5 min (tills pastan är sen konsistens du vill ha), extra parmesan till servering förstås ;)
  • Mayjel

Omelett, smaksatt med ädelost och Parmesan. Lite färsk röd paprika och ugnsbakad tomat till.

• Anonym (....)

Biffsoppa i crockpoten på köttbuljong, morötter, potatis, selleri. Hade kött och ben över från en grillkväll i frysen som jag använde upp

• klyban

Blev en macka med tonfiskröra för oss alla, och uppskattat.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Zoom)

Barnet ville ha helstekt kyckling ikväll, så det blir det nog.

Jag gör nog en sallad till samt vitlöksbröd.

Sedan ville barnet göra buljong av skrovet så det får bli kvällsunderhållningen! 

Trevlig helg på er! 

• Anonym (slurp)
    Blond tjej skrev 2025-05-09 20:30:28 följande:

Tacos 

Kaffe och en massa digestive kex..
    ( somnade och fick en sticka tidigare idag i lillfingret, gick nästan igenom, så svullen och öm. så kan inte greppa kniven till att skära den tilltänkta middagens råvaror)
Svar på tråden Vad blir det för mat?