Vad blir det för mat?
Blev en massa mat idag, buffé med efterrätter på Saluhallen, intill Lisebergshotellet Grand Curiosa. Få se om jag kommer ihåg allt.
Grillad majskolv, majs och parmesanröra, kokt potatis med gräddfil och gräslök, chorizokorv, gubbröra på smörgås, franks potatissallad, räkchips, väskuströra, mangosallad, skinksallad, saltgurka, kycklingbröst med rödvinssås, ägghalva med rom, sill i krabblag, stekt svamp, pommes frites. Detta är vad jag minns just nu.
Efterrätter - amerikansk pannkaka med jordgubbssylt och grädde, mazarinkaka med rabarbergömma, toppad med vaniljmousse och färska jordgubbar, en tårtbit på citronkaka med vaniljsmörkräm, lemoncurd och jordgubbskompott.
Dricka blev vatten eftersom jag var för snål för att betala extra för vanlig läsk typ. Gav dock 15% i dricks och det får räcka.
Gjorde iordning två drinkar här i lägenheten istället - en alkoholfri med Pellegrino citron och kiwisyrup, den andra en glassdrink med mango-passionglass, mjölk och en liten slurk Malibu-likör.
Ett par bitar med Dubaichoklad vid sidan av. Även dessa fyllda med frukt, blåbär och mango närmare bestämt. Helt okej choklad med ganska så överskattad.
Likväl som att äta oxfilé så slukar man gärna en burgare med samma iver, lite då och då.