• Kiiwii90

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

• Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Alex1992
    Astrid40 skrev 2020-11-16 19:58:59 följande:

Jag tog faktiskt influensasprutan förra veckan. Brukar ändå ta den varje år iom jobbar inom vården och får via arbetsgivaren. I år kändes den ännu mer viktig att ta eftersom nu när man är gravid så ingår i riskgrupp . Hade det varit spruta mot covid-19 hade jag dock lugnat mig eftersom det vaccinet är så nytt.... men det är bara så jag resonerar

Tack för info, ja precis..bäst man skyddar sig!! Ska ta den nästa vecka :)
  • GlitterLina

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

• pixie78
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:29:37 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Åh va spännande! Hur tjock var din slemhinna? Fick du börja med Lutinus idag då också?
  • GlitterLina
    pixie78 skrev 2020-11-17 10:57:02 följande:

Åh va spännande! Hur tjock var din slemhinna? Fick du börja med Lutinus idag då också?

Tyckte hon sa nåt om 7.. din då?

I övermorgon ska jag börja med Lutinus
  • AndraSladdis

Stort lycka till där!
  • AndraSladdis

Vi är också igång nu med en ny IVF, ÄP preliminärt v. 48. Spännande blir det! En gnutta realism med tanke på hur det gått tidigare, men också känns positivt att göra något igen för att kanske, kanske kunna bli gravid :).

• pixie78
    GlitterLina skrev 2020-11-17 14:13:12 följande:

Tyckte hon sa nåt om 7.. din då?

I övermorgon ska jag börja med Lutinus

Kul!!

Jag ska mäta på fredag. Jag tror den helst ska vara minst 9 vid insättning så låter ju rimligt att din insättning blir nästa vecka då! Lycka till!
  • Dhalia

Lycka till hoppas de går vägen nu :)
  • Dhalia

Lycka till hoppas de går vägen nu :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet