Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
Nu är fostervattenprovet taget. Nervös väntan 1 vecka för snabbanalysen och 2 v för utvidgade.
Jäääättelång nål, hua. Ska ta det lugnt idag.
Enda positiva är att man fick se lilla pyret på skärmen :)
Nu är fostervattenprovet taget. Nervös väntan 1 vecka för snabbanalysen och 2 v för utvidgade.
Jäääättelång nål, hua. Ska ta det lugnt idag.
Enda positiva är att man fick se lilla pyret på skärmen :)
Vi såg hjärtat!!! Så lycklig å lättad!!
Hoppas det! Så himla orolig i och med smärtor i magen plus klumpar i blodet.... :(
Har inte skrivit här innan men nu behöver jag höra av er som genomgår liknande. Hade åtetföring 15e Juni av två st femdagars. I lördags fick jag mensvärk (ej molvärk, mer skarp o ut mot äggstockar), i natt rd 7-8 negativt test (hade kissat en timme innan o druckit mycket) i morse blod på pappret.
Har någon varit med om att det är ett embryo som blöder ut men det andra stannat? *griper efter halmstrån* Känner mig så fruktansvärt ledsen och uppgiven. :(
Varit på vul nu! Vi såg ett hjärta som slog så fint. 9 mm bebis men en blödning kvar utanför fostersäcken. Så vi ska tillbaka nästa fredag för att kolla igen. Det finns en risk för att det är ett missfall på g men det är omöjligt att säga. Än så länge så ser allt normalt ut i alla fall förutom blödningen i livmodern utanför fostersäcken.
Fick efter ett nervöst telefonsamtal reda på att resultatet på snabbtestet från fostervattenprovet var OK :D
Inga avvikelser, dvs ingen DS. Nu avvaktar vi en vecka till för den fördjupade kromosomanalysen, men en stooor lättnad såklart att allt är ok såhär långt. Har tid för ultraljud inbokad 9 juli. Fick också reda på att det är en liten tjej :D
Så skönt med massa positiva nyheter idag!!!! Grattis :) hoppas du får bra besked nästa vecka också. Vilken vecka kommer du vara i på ultraljudet den 9e?
Okej! Gud vad det går fort ändå! Då måste du ju vara i vecka 16 nu redan. Helt galet.
Hoppas man kan se allt på det ultraljudet så du vet att allt ser okej ut! :)
Vilken barnmorska går du till?
Oj, vad himla skönt att höra!
En liten tjej hoppas jag också lite på, fast först och främst att h*n är frisk. Nervös redan för min NIPT nästa vecka.
Åh en liten flicka :) det va första barnet va?
Lite sorgsen e man ju då vi skulle vart i samma vecka.
Va skönt att höra att testet va ok :) :) då hoppas vi på att det sista svaret blir bra oxå så du kan slappna av lite :)