• Astrid40

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Anonym (Hej) skrev 2020-06-25 11:31:52 följande:

Hej! Jag behöver få lätta på mitt hjärta lite och kanske för lite hjälp och stöd från er. Gjorde i veckan mitt 3:e ivf. Då bytte vi ut allt från Gonal f till Menopur dos 150. Och tog sist en spruta som skulle göra så att mina ägg mognade.

Jag har aldrig fått tillbaka något ägg alla har varit omogna.

Ivf 1: 3 ägg en delade på sig sen slutade den Gonal f dos 100. Korta protokollet

Ivf 2: 8 ägg alla omogna Gonal f 125 sedan minskade med 115. Korta protokollet

Ivf 3: 14 ägg alla omogna. Menopur 150 körde spruta i typ 11 dagar!

Hur ska man göra?? Finns det hopp för mig eller vad ska jag ta mig till? De pratade om äggdonation någon med den erfarenheten?

Vad tråkiga erfarenheter. Frustrerande.

Kanske låter långsökt men äter du Q10? Det ska vara bra för äggkvaliteten. Ta en högre dos än vad som anges på paketen.

Melatonin ska också vara bra, med då krävs recept tyvärr.

Värt att prova kanske om det blir ett nytt ivf-försök?

Har ingen erfarenhet av äggdonation.

Hur gammal är du?
  • Astrid40
    Anonym (Hej) skrev 2020-06-25 12:37:12 följande:

Jag är just nu 29 men fyller 30 iår. Blir så ledsen för alla prover har visats normala! Så fattar inte. Har testat q10 i tre veckor bara. Men ska göra som du säger ta en högre dos. Hur får man tillgång till Melatonin ifall läkaren inte skriver ut eller gör de sådant?

Jag vet inte, skicka efter antar jag. Men då bet man ju inte riktigt vad man får. Jag körde bara q10 men hann inte många veckor innan jag gjorde min Ivf-behandling, så det hann nog inte påverka mina ägg s mycket.

Låter ju positivt med dubbel dos ovitrelle som en annan tjej provat :)
  • Astrid40
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-01 00:21:15 följande:

Hej! Det här handlar inte om detta utan tänker på ditt kub å nipt test. Du gjorde först kub va? Visade 1 av 200? Och sen nipt? Vad visade nipt? Hur visar de svaret ang nipt? På ett annat sätt va? Så skönt att de gick bra på allt! Kram

Jag gjorde först KUB. Det visade 1:21 för DS. Eftersom jag gjorde KUB v 13 gick vi direkt på fostervattenprov eftersom man ska göra det vecka 15. Svaret på NIPT kan ta tvä veckor och då hade det varit risk att fostervattenprovet blivit för sent så vi hoppade över det. Nu inväntar jag svar på del 2 av fostervattenprovet, mikroarrayanalysen som är fördjupad. Läjarn sa att det är mycket sällan den visar något om det första snabbtestet är ok, men vi får se. Är just nu mer nervös inför ul nästa vecka att vår lilla flicka lever och mår bra :)
  • Astrid40
    Anonym (Kanel) skrev 2020-07-01 08:18:36 följande:

Har ni RUL nästa vecka?? Det har vi med :) Så Spännande! Hoppas innerligt allt ser bra ut för oss båda...

Ja, jag fick en tid en vecka tidigare än först planerat. Jag skyllde på att vi skulle iväg en sväng på semestern :)

Hoppas de kan se allt de vill se annars får jag komma tillbaka en gång till.

Tänkte berätta för familjen på tors em efter UL. Börjar bli svårt att dölja bulan nu så vill inte dra på det mer.

Har du berättat?
  • Astrid40
    Anonym (Kanel) skrev 2020-07-01 12:17:05 följande:

Ja vi berättade efter KUB så snart vi träffades dvs för 2-3 veckor sedan. Svårt då man inte träffar nån pga Corona... Har berättat åt tre vänner, men min bror vet inte än, men jag vill liksom inte skicka Whatsapp eller så om graviditet. Kunde ringa men har inte blivit av. Skulle vilja berätta face to face. Men jag med börjar få svårt att dölja bulan :D Har du berättat för någon alls än?

Tänk man börjar verkligen lita på detta! Jag har känt små rörelser nu i två veckor, så underligt och fint på samma gång. Där är verkligen någon, och vid varje spark vet jag att den lever fortfarande. Magiskt. Hoppas allt går bra framöver också, och att allt ser bra ut på RUL...!! Jag blir lite allergisk då andra mammor i gravidgrupper stolta proklamerar att ?vi ska få en fullständigt frisk bebis!!?... Det kan man ju inte veta... Man kan kolla vissa saker på UL men man vet ju aldrig att bebis är fullständigt frisk, känns konstigt att de vågar skrika ut sådant. Men troligtvis är det min ivf-bakgrund som tänker ?man vet aldrig, man kan aldrig vara säker på att allt bara går bra i livet?..... Känner du igen sådana tankar? Att andra mammor är så säkra på att allt går bra, att det för det första så klart blir en bebis, och att bebis är fullt frisk på alla sätt, medan man själv bara är såå tacksam över att hjärtat slår ännu en vecka till liksom och önskar och hoppas bebis är frisk men man får se.....

Åh, har du börjar känna rörelser, vad kul! :D. Jag känner inget än men är inte nojjig över det, verkar som det är rätt olika det där vilken vecka man börjar känna :)

Ja, jag tror att har man dåliga erfarenheter som vi ivf:are å andra som fått missfall, så tror jag att man är lite mer realistisk faktiskt. Man tar inte en frisk bebis för given. Innan mitt första missfall tänkte jag inte ens tanken på missfall utan var själaglad att vara gravid.

Har berättat för några nära vänner och två av dem har ex aldrig haft missfall (3 barn var) så de har lite svårt att sätta sig in i att ?något kan gå fel?. Men så är det ju för många; graviditeten fortgår problemfritt utan minsta komplikationer. De har inte ens gjort KUB. En annan vän har haft ett missfall så hon förstår lite mer men fick sen en dotter och sedan var de nöjda.

Igår betalade jag för gravidförsäkring, så lite mer börjar jag tro på det nu :). Ville att den ska gälla när jag går på ul nästa vecka. Egentligen gäller de inte förrän v 22 men ser de avvikelser på ul så får man med det också och det känns bra tycker jag. Finns ju gratis försäkring också men då ingår inte lika mycket.
  • Astrid40
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-01 11:55:31 följande:

Okej! Då förstår jag. Vi har bestämt att gå direkt på nipt så därför undrade jag lite om hur resultaten ser ut på det. Va bra jag håller tummarna för er! :) ser säkert väldigt fint ut! :)

Inte aktuellt i min region att göra NIPT före KUB så det blev lite dumt med tiden för mig. Har du möjlighet att få NIPT tidigare så gör det absolut. Här vill de invänta KUB-resultatet först.
  • Astrid40

Yez, mikroarrayanalysen var också OK :D

Inga kromosomavvikelser. Nu längtar vi efter ultraljudet nästa vecka :D

• Astrid40
    Anonym (Kanel) skrev 2020-07-01 15:08:42 följande:

Jaaa vad härligt! Nu får du släppa oron och glädjas fullt ut och berätta åt hela världen :) :)

Väntar till efter ul för säkerhets skull :)

Är vi i samma vecka eller är du en före mig ( blir v 18+3 när vi gör ul)

Lycka till du oxå nästa vecka! Avundsjuk att jag inte känner några rörelser än:)
  • Astrid40
    lillalillas skrev 2020-07-01 16:36:40 följande:

Tack! Jag såg också hjärtat <3 Finaste jag någonsin sett. Jag är så lycklig!

Åh grattis! Vad mysigt :)
  • Astrid40
    Anonym (Funderare) skrev 2020-07-01 17:01:45 följande:

Jag gör nipt privat å betalar själv, vill ha allt svart på vitt från början, för mig känns det lugnande å skönt oavsett resultat så jag tycker det är värt :)

Tro mig, jag förstår precis! :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet