• Anonym (Kinkhypnos)

ASMR? Vad tycker ni?

Är det någon som testat denna fluga? Gränsar det till porr eller är det oskyldigt?

Tydligen bara 2 % som svarar på den typen av sensoriska effekter: Är ni en av dem?

• Svar på tråden ASMR? Vad tycker ni?
  • AniieeHär

ASMR är ett väldigt brett begrepp. Jag skulle knappast kalla godisätande 2 mm från en mic för porr. Utom för mig kanske.....

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Kinkhypnos)
    AniieeHär skrev 2019-11-06 21:49:33 följande:

ASMR är ett väldigt brett begrepp. Jag skulle knappast kalla godisätande 2 mm från en mic för porr. Utom för mig kanske.....

Vad tycker du om det här? Männens kommentarer säger en del haha
  • Anonym (Li)

Har svårt för allt viskande, smackande och liknande. Kroppsljud överlag. Vissa andra ljud kan vara mysiga.

• Anonym (Nollkoll)

Det har inget med porr att göra alls. Blir förbannad på så dumma kommentarer. Det har ungefär lika mycket med porr att göra som att klippa håret eller gå på yoga. Jag älskar ASMR, det får mig att slappna av och kunna somna på kvällarna.

• Anonym (Kinkhypnos)
    Anonym (Nollkoll) skrev 2019-11-16 16:15:59 följande:

Det har inget med porr att göra alls. Blir förbannad på så dumma kommentarer. Det har ungefär lika mycket med porr att göra som att klippa håret eller gå på yoga. Jag älskar ASMR, det får mig att slappna av och kunna somna på kvällarna.

Varför tror du porrassociationerna har uppstått?

Kan det möjligen ha något med att de nästan enbart är unga tonårstjejer i fetischkläder i var och varannan video, och att ljuden kan liknas vid dem som uppstår vid sex och den intagande blicken som bjuder in objektet tex och får dem att känna sig exklusiva och omhändertagna av favoritflickan?

Har spenderat mycket tid att läsa kommentarerna som ger mycket tankar!
  • Anonym (E)

Det är inte porr och har inget med porr att göra.

Jag älskar ASMR, för ja jag är en av de som upplever det.

• Anonym (Förälder)

Sonen använder det för att somna.

Inget porr.

• neverpreggo
    Anonym (Kinkhypnos) skrev 2019-11-16 16:25:59 följande:
    Varför tror du porrassociationerna har uppstått?

Kan det möjligen ha något med att de nästan enbart är unga tonårstjejer i fetischkläder i var och varannan video, och att ljuden kan liknas vid dem som uppstår vid sex och den intagande blicken som bjuder in objektet tex och får dem att känna sig exklusiva och omhändertagna av favoritflickan?

Har spenderat mycket tid att läsa kommentarerna som ger mycket tankar!
    Vilka kommentarer? ASMR är väldigt brett begrepp. Jag skulle inte starta en video där man såg en person. De flesta tittar inte på sånt där när de vill lyssna på ASMR... Utan lyssnar på ljud t.ex regn.
  • Anonym (H)

Jag tycker det är kul att kolla på och gillar att lyssna på mysiga ljud, men jag känner absolut inte av något pirr i hjärnan som folk snackar om och jag känner ingen annan sorts njutning.. Men jag gillar det ändå.

• Anonym (E2)

Tycker att ASMR är fruktansvärt att lyssna på, blir äcklad och obekväm.

Svar på tråden ASMR? Vad tycker ni?