ASMR? Vad tycker ni?
Är det någon som testat denna fluga? Gränsar det till porr eller är det oskyldigt?
Tydligen bara 2 % som svarar på den typen av sensoriska effekter: Är ni en av dem?
Är det någon som testat denna fluga? Gränsar det till porr eller är det oskyldigt?
Tydligen bara 2 % som svarar på den typen av sensoriska effekter: Är ni en av dem?
Tycker att ASMR är fruktansvärt att lyssna på, blir äcklad och obekväm.
Fattar inte grejen med mat och tuggande. Däremot är det ganska trevligt att lyssna på andra ljud, typ hårborstar som dras mot micken och knäppande ljud.
Och ja, jag är en av dem som får ?tingles?. Det börjar som en kittlande känsla i bakhuvudet (på själva huden) och det sprider sig sedan som ett lugn i kroppen och hjärnan, som när man ligger i ett varmt bad, fast 1000 ggr bättre.
Varför tror du porrassociationerna har uppstått?
Kan det möjligen ha något med att de nästan enbart är unga tonårstjejer i fetischkläder i var och varannan video, och att ljuden kan liknas vid dem som uppstår vid sex och den intagande blicken som bjuder in objektet tex och får dem att känna sig exklusiva och omhändertagna av favoritflickan?
Har spenderat mycket tid att läsa kommentarerna som ger mycket tankar!
Vad för typ av ljud har du lyssnat på?
Ja, varför skulle man lyssna på just dessa exempel? låter vidriga... men är inte direkt all ASMR.
Folk som viskar, äter och typ drar naglarna mot saker. Jag får på riktigt ångestkänslor av det. Vad är det som får vissa att tycka om sånt? Förklara gärna för mig för jag förstår verkligen inte.
Ja, varför skulle man lyssna på just dessa exempel? låter vidriga... men är inte direkt all ASMR.
Att beskriva känslan av asmr är svårt men nästan som att bli kliad/kittlad på ryggen fast det känns inuti huvudet, i hjärnan, ut mot hårbotten och ner mot nacken och ryggen. Det är väldigt skönt och avslappnande. Kan dessutom bli helt tung i huvudet av trötthet och avslappning, utöver kittlingarna i huvudet/nacken.
Och ja, jag är en av dem som får ?tingles?. Det börjar som en kittlande känsla i bakhuvudet (på själva huden) och det sprider sig sedan som ett lugn i kroppen och hjärnan, som när man ligger i ett varmt bad, fast 1000 ggr bättre.
Jag älskar ASMR och det får mig verkligen lugn och använder det för att somna.
Brukar lyssna och titta på när folk masseras eller bara talar lite.